اگرچه قانون منع به کارگیری بازنشسته‎ها برای کنار گذاشتن روسای فدراسیون‎های مشمول این قانون هنوز اجرا نشده اما وزارت ورزش آن را در مورد کاندیداهای مجامع انتخاباتی آتی اعمال کرده است.

قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها در مورد مجامع انتخاباتی پیش روی فدراسیون‌ها آغاز شد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، کش و قوس وزارت ورزش در مورد اجرایی کردن قانون منع به کارگیری بازنشسته ها همچنان ادامه دارد طوریکه هنوز هیچ یک از مدیران بازنشسته ورزش اعلام استعفا نکرده یا کنار گذاشته نشده اند. 

فقط اینکه محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش روز گذشته به اسامی هفت رئیس فدراسیون که مشمول قانون منع به کاریگیری بازنشسته ها می‌شوند اشاره کرد و گفت: «این افراد دوستانی هستند که تجربه بالایی دارند و در هیات رییسه فدراسیون ها می توانند نقش خوبی ایفا کنند و از فکر و تجربه آنها برای پیشرفت ورزش کشور استفاده شود.»

وزارت ورزش اما عمل به قانون منع به کارگیری بازنشسته ها را در مورد مجامع انتخاباتی پیش روی فدراسیون ها آغاز کرده و به این واسطه کاندیدای ریاست فدراسیون بولینگ و بیلیارد و بولس را به خاطر این قانون از حضور در انتخابات منع کرده است. 

چیت سازان یکی از سه کاندیدای ریاست فدارسیون بولینگ و بیلیارد و بولس است که حتی برای حضور در انتخابات این فدراسیون تائید صلاحیت هم شد اما از آنجا که قانون ابلاغی برای منع به کارگیری بازنشسته ها شامل حال وی می شود، از حضور در انتخابات پیش رو منع شده است. 

ثبت نام کاندیداهای فدراسیون بولینگ و بیلیارد وبولس طی روزهای ۶ تا ۱۰ تیرماه انجام شد و طی آن سه نفر برای حضور در این انتخابات کاندیدا شدند. قرار بود انتخابات این فدراسیون ۲۵ شهریورماه برگزار شود اما یک هفته پیش از زمان مقرر، وزارت ورزش برگزاری آن را لغو به زمان دیگری موکول کرد. 

بعد از آن بود که قانون منع به کارگیری بازنشسته ها (۲۷ شهریورماه) به صورت رسمی از طرف ریاست جمهور ابلاغ شد. این قانون با کاهش مقامات مستثنی همراه بود طوریکه فقط فرزندان شهدا، جانبازان بالای ٥ درصد و آزادگان بالای ٣ سال اسارت از شمول قانون منع به کارگیری بازنشسته ها، مستثنی هستند. بر همین اساس چیت سازان از شرکت در انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد و بولس منع شده است. 

وزارت ورزش هنوز زمان جدید برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون بولینگ و بیلیارد و بولس را مشخص نکرده اما به این کاندیدا اعلام شده که به خاطر قانون منع به کارگیری بازنشسته ها، اجازه شرکت در انتخابات را ندارد. 

بدین ترتیب مجمع انتخاباتی فدراسیون بولینگ و بیلیارد و بولس با حضور ۲ کاندیدا برگزار می شود. هاشم اسکندی که دو دوره گذشته ریاست فدراسیون را عهده دار بوده همراه با صمد ولی زاده کاندیداهای این فدراسیون هستند. 

دومین دوره ریاست هاشم اسکندی در فدراسیون بولینگ و بیلیارد و بولس ۲۶ شهریورماه به پایان رسید. وی چهار سال پیش در انتخاباتی که با حضور هشت کاندیدا برگزار شد، با کسب آرای لازم (۲۳ رای از ۳۵ رای) به عنوان رئیس این فدراسیون ابقا شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.