مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی از روند مهاجرت از مناطق متوسط مشهد به مناطق کم برخوردار در پی افزایش اجاره بها خبر داد.

وقتی افزایش اجاره‌بها پیامد دارد؛ مهاجرت از مناطق متوسط به کم‌برخوردار در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا اخوان عبداللهیان اظهار داشت: عده زیادی در مورد این مسئله که در اثر بالا رفتن قیمت خانه‌ها، مردم از مناطق مرکزی به حاشیه شهر کوچ کرده‌اند صحبت می‌کنند و البته نمی‌توان به صراحت گفت این روند در خراسان رضوی آغاز شده همچنین نمی‌توان آن را به طور کامل تکذیب کرد.

وی ادامه داد: بالا رفتن قیمت مسکن در مورد خرید و فروش سبب شد که در بازه کوتاهی تعداد معاملات افزایش داشته باشد و البته این روند هم اکنون کاهش داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: در مورد اجاره مسکن، مشکلات بیشتر از خرید و فروش بوده و افرادی که اجاره‌نشین بوده‌اند در این حوزه با مشکلات بیشتری دست به‌گریبان هستند و از بخش‌های متوسط به سمت مناطق کم برخوردار کشیده شده‌اند.

اخوان عبداللهیان تأکید کرد: البته این روند هم‌اکنون در تهران آغاز شده و به شکل یک بحران درآمده اما در مشهد هنوز آنقدر محسوس نیست که بتوان گفت به شکل یک بحران درآمده است.

وی تصریح کرد: راهکار اصلی در این زمینه کنترل قیمت‌ها نیست بلکه تولید واحدهای مسکونی به گونه‌ای است که  تمام نیاز بازار برطرف شده و افراد سودجو نتوانند از وضعیت‌های بحرانی سوءاستفاده کنند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.