مسئول رسیدگی به شکایات و میز خدمت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: طی نیمه نخست امسال 804 شکایت در حوزه راهداری رسیدگی شد که نسبت به 41 شکایت مدت مشابه پارسال 19 برابر افزایش داشت.

شکایت در حوزه راهداری خراسان رضوی 19 برابر شد

به گزارش قدس آنلاین ، محسن رکنی روز یکشنبه  افزود: از این تعداد شکایت 705 مورد از طریق شهراه (سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی)، 54 مورد از طریق سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد)، 12مورد از طریق سامانه سازمان بازرسی کشور، 15 مورد از طریق سامانه پیامکی 1000525 و همچنین 18 مورد نیز به صورت حضوری و پستی دریافت، رسیدگی و پاسخگویی شده است.

وی با اشاره به پیگیری جدی مطالبات رانندگان حرفه ای حمل و نقل جاده ای از سوی این اداره اظهار داشت: از ابتدای سال جاری رسیدگی به مطالبات و مشکلات رانندگان قوت گرفت و در این مدت بیش از 700 شکایت رانندگان توسط سامانه‌ های ویژه ‌ای که برای این منظور در نظر گرفته شده بود دریافت و به تمام آنها رسیدگی شد.
وی ثبت شکایات مزبور در این مدت را حاکی از اعتماد رانندگان به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای دانست و گفت: عمده شکایات رانندگان حوزه حمل و نقل جاده‌ای شکایت از شرکتهای حمل و نقل در بخش کمیسیونها و پرداخت هزینه بار بود که هر یک از این شکایات پس از بررسی به اداره مربوطه ارجاع داده شد و نتیجه پیگیری آن نیز به رانندگان اعلام گردید.
رکنی افزود: در این مدت پرونده 212 شرکت حمل‌ و نقل متخلف در کمیسیون ماده 12 این اداره مورد بررسی قرار گرفت که موجب لغو موقت پروانه فعالیت 16 شرکت شد.
وی اظهار داشت: خدمات گیرندگان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای می توانند از طریق سامانه ‌های شکایات شامل تلفن گویای ۱۴۱ (داخلی ۵)، سامانه پیامکی 1000525، سایت www.141.ir ، صندوق پستی 698-91735 ، پورتال www.razavi.rmto.ir و تلفن 33158333 شکایات و انتقادات خود را مطرح نمایند که حداکثر طی 2 تا پنج روز به شکایات آنان رسیدگی و پاسخ داده خواهد شد.
هم اکنون 760 شرکت حمل و نقل داخلی و بین المللی کالا و مسافر در خراسان رضوی فعالیت دارد.
پارسال بیش از 30 میلیون تن بار توسط 40 هزار راننده با 37 هزار وسیله نقلیه در حوزه حمل و نقل بار جاده ای داخلی و بین المللی از خراسان رضوی جابه جا شد.
هشت هزار و 612 راننده نیز با پنج هزار و 373 دستگاه خودرو مسافربری جاده ای در قالب 124 شرکت حمل و نقل مسافر در این استان فعالیت دارند که پارسال 19 میلیون و 300 هزار نفر را جابه جا کردند.
منبع : ایرنا

انتهای پیام /*

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.