دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: به نمایندگان مجلس توصیه می کنیم که فریب شیطان را نخورند و به دین خدا و وعده‌های الهی باور کنند و ببینند عزت ملت چه چیزی را اقتضا می‌کند.

هشدار آیت‌الله اراکی نسبت به پذیرش تعهدهای ذلت‌بار

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در ابتدای درس خارج فقه در مدرسه دارالشفا با قرائت بخشی از خطبه 173 نهج البلاغه گفت: امیرالمومنین در این خطبه می فرماید: اگر برای حفظ دنیای خود از دینتان بگذرید آن دنیایی هم که به دست می‌آورید به سود شما نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز انقلاب، مردم ما، حوزه ما، مرجعیت ما برای حفظ دین و عزت مسلمین قیام کردند نه برای آب‌ و نان و برای همین بود که ما تاکنون به این مقدار مقاومت کردیم. برای حفظ دین بود که خانواده‌های شهدا بهترین‌های خود را در راه اسلام فدا کردند. برای حفظ دین بود که ما صبر کردیم، خانه‌های ما خراب شد اما دین خود را از دست ندادیم. به ما از درون و بیرون حمله‌ور شد و هشت سال جنگ تحمیلی را بر ما وارد کردند، تحریم‌ها را بر ما تحمیل کردند اما ما دست از دین خود برنداشتیم و خدا ما را پیروز کرد.

اراکی در ادامه گفت: خدواند متعال قرآن کریم در یک آیه ‌فرمود: «أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ» برتری ازان شماست به شرطی اینکه ایمان خود را حفظ کنید. در جای دیگر می‌فرماید: «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُری آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لکِنْ کَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما کانُوا یَکْسِبُونَ» اگر مردم آبادی‌ها، تقوا را پیشه کنند خدا برکات آسمان و زمین را برای آن‌ها باز می‌کند اما اگر پشت کنند خدا هم آن‌ها را به کار خود وامی‌گذارد و نتیجه کار خود را درو خواهند کرد.

وی افزود: خدای متعال در جای دیگری از قرآن می‌فرماید: «وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنینَ» و نیز: «بَشِّرِ الْمُنافِقینَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذاباً أَلیماً الَّذینَ یَتَّخِذُونَ الْکافِرینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنینَ أَ یَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمیعاً» آن‌هایی که به خاطر اینکه به عزت و قوت برسند یا به یک بهره دنیایی برسند و یا به یک اقتصاد خوب دست پیدا کنند به دشن پناه ببرند و حاضر باشند به دشمن امتیاز بدهند و به او امتیاز دهند، این افراد نه در دنیا به آن می‌رسند و نه آخرتی دارند؛ به عبارتی هم دنیا را از دست می‌دهند و هم آخرت را.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ما وعده‌های الهی را امتحان کرده‌ایم؛ هر کجا برای خدا صبر کردیم عزت نصیب ما شد و توانستیم بعد از جنگ شهرهای خود را بسازیم و برکات به سوی مملکت روی آورد، اما هر کجا برای خاطر اینکه بتوانیم به دنیا برسیم و دنیای خود را نگه داریم از دین خود دست برداشتیم، ذلت نصیب ما شد. این مسائل تعارف‌بردار نیست و حقایق‌اند و ما آن‌ها را با چشم دیده‌ و تجربه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: برجام یک تجربه بسیار روشن و آگاهی بخشی است؛ از برجام چه چیزی به دست آمد؟ آیا وضع ما بعد از برجام بدتر از قبل از برجام نشد؟! مگر ما برای این به سراغ برجام نرفتیم که وضع اقتصادی ما خوب شده و تحریم‌ها برداشته شود، اما چه چیزی به دست آوردیم؟ جز اینکه تحریم‌ها و فشارها بر ما بیشتر شد؟ آیا این موارد را تجربه نکردیم؟ آیا این «فَأَخَذْناهُمْ بِما کانُوا یَکْسِبُونَ» نشد؟

* نمایندگان مجلس فریب شیطان را نخورند

اراکی گفت: ما به همه مسئولین و نمایندگان مجلس که برای ما قابل احترام هستند توصیه می کنیم که فریب شیطان را نخورند و به دین خدا و وعده‌های الهی باور کنند. از اینکه fatf را امضا کنند و اگر نکردند چه می‌شود، باکی نداشته باشند، بلکه ببینند که عزت ملت چه چیزی را اقتضا می‌کند و ببیند احکام الهی چه اقتضایی دارد. ببینند که نظر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی چه نظر و چه توصیه‌هایی می‌کنند، ببینند مراجع بزرگ ما چه نظری دارند. حرفی که مقام معظم رهبری این مرجع بزرگ و سایر مراجع می‌زنند این حرف خداست و نباید با حرف خدا بازی کنند و نباید حکم خدا را سبک بشمارند.

* هشدار نسبت به پذیرش تعهدهای ذلت‌بار

وی اظهار داشت: ما توصیه می‌کنیم و هشدار می‌دهیم؛ یقین بدانند که اگر زیر بار تعهدهای ذلت‌بار رفتند و اگر دست و پای ملت ما را با تعهدهایی که فقط و فقط به منظور دست‌یابی به یک منابع تخیلی است بستند فردا همین ملت به آن‌ها پشت خواهد کرد. اگر در فکر دین نیستند در فکر آینده خودتان باشید. اگر در فکر دین هستند بدانند که دین جز عزت را برای آن‌ها را نمی‌خواهد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: صبر داشته باشید و بر سر معیارها و ارزش‌های خود بیاستید، سر اهداف شهدا و اهداف امام راحل و بر سر فرمایشات مقام معظم رهبری باشید، تا پیروزی ازان شما شود.

* «رهبری را قانع کردیم» یعنی فشار آوردیم تا با ما مدارا کند

وی خاطرنشان کرد: اینکه یک عده بگویند ما مقام معظم رهبری را قانع کردیم یعنی فشار آوردیم تا مقام معظم رهبری ناچار به مدارا با ما شد. اینکه برخی از لشکریان امیرالمؤمنین علیه السلام فشار آوردند و حضرت دید که اگر تحکیمی را که آن‌ها می‌گوید قبول نکند شیرازه لشکر از هم خواهد پاشید؛ به معنی این نیست که امیرالمؤمنین علیه السلام راضی به این تحکیم بود. وقتی می‌بینند که شرایطی پیش می‌آورد و اگر رهبر جامعه آن شرایط را نپذیرد و مدارا نکند شیرازه لشکر از هم می‌پاشد، رهبر به ناچار از باب مدارا کوتاه می‌آید. هارون علیه السلام پیامبر الهی در برابر گوساله‌پرستی بنی‌اسرائیل کوتاه آمد و فرمود: «إِنِّی خَشیتُ أَنْ تَقُولَ فَرَّقْتَ بَیْنَ بَنی إِسْرائیلَ وَ لَمْ تَرْقُبْ قَوْلی» برای اینکه وحدت بین بنی‌اسرائیل را حفظ کند حتی در برابر بت‌پرستی آن‌ها سکوت کرد.

اراکی گفت: بله رهبران الهی و فقهای عادل ما گاه می‌شود که فشار برخی از قدرتمندان اجتماعی را تحمل می‌کنند؛ وقتی می‌بینند که آن‌ها می‌خواهند جوسازی کنند، می‌خواهند بگویند که اگر ما تن به برجام نمی‌دادیم وضع اقتصاد مملکت به هم می‌خورد و بعد هم بگویند مردم اگر وضع اقتصادی بد است برای آن است که رهبر قبول نکرده است، شرایطی پیش بیاید که اگر دوباره اتفاقی افتاد بگوید: ببیند که رهبر fatf را قبول نکرد برای همین به این شکل شد.

وی عنوان داشت: می‌خواهید شرایط به وجود بیاورید و جوسازی کنید و رهبر را در برابر عمل انجام شده قرار دهیم و شرایطی پیش بیاورید که امر رهبر بین دو چیز باشد؛ یا باید یک امری که مصلحت نیست را بپذیرد و یا شاهد متلاشی شدن وحدت جامعه اسلامی باشد! در اینجا طبیعی است که از باب مدارا همه رهبران الهی برای حفظ وحدت کوتاه می‌آیند. اما ما چرا باید رهبر را برابر چنین سرنوشتی قرار دهیم؟!

* کاری نکنید که در تاریخ لکه ننگی برای شما ثبت شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ما به دست‌اندرکاران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌گوییم که شما همیشه نماینده نخواهید بود و دنیا عوض می‌شود، مجلس هم عوض می‌شود، اقلاً سابقه خوبی برای خود در انقلاب به جای بگذارید. کاری نکنید که در آینده مردم شما را منزوی کنند، بلکه خدای ناکرده در بین مردم منفور شوید و در تاریخ لکه ننگی برای شما ثبت شود. امیدواریم چنین نباشد.

وی افزود: انتظار ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همه نمایندگان این است که به پیام مقام معظم رهبری از راه تسلیم عمل کنند نه اینکه بر مقام معظم رهبری تحمیل وارد کنند و شرایطی را پیش بیاورد که مقام معظم رهبری ناچار شود مانند امام مجتبی علیه السلام تن به صلح به معاویه آن هم به آن شکل دهد. حال آن چیزی که صلح نبود بلکه تعهد بود. چرا امام مجتبی علیه السلام به آن تعهد تن داد؟ او امام معصوم بود و دید اگر به آن تعهد تن ندهد دین از دست می‌رود؛ به دلیل اینکه این یاران، یاران سست عنصری هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: کاری نکنیم که یاران سست عنصری برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم. حضرت امیرالمومینن علیه السلام در آخر این فرمایشی که از ایشان خواندیم می‌فرماید: «أَخَذَ اللَّهُ بِقُلُوبِنَا وَ قُلُوبِکُمْ إِلَی الْحَقِّ وَ أَلْهَمَنَا وَ إِیَّاکُمُ الصَّبْر». ما هم همین توصیه را بیان می‌کنیم: «أَخَذَ اللَّهُ بِقُلُوبِنَا وَ قُلُوبِکُمْ إِلَی الْحَقِّ وَ أَلْهَمَنَا وَ إِیَّاکُمُ الصَّبْر».

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.