«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ، از مقام‌های این کشور به دلیل میزبانی از هیات آمریکایی تشکر کرد.

دیدار وزیر خارجه آمریکا با رهبر کره شمالی در پیونگ‌یانگ

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزیر خارجه آمریکا در سفر به کره شمالی، با رهبر این کشور دیدار و درباره مذاکرات دو کشور به منظور خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره گفت‌وگو کرد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه در صفحه توئیتر شخصی خود عکسی از دیدارش با رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ منتشر کرد.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: «برای دیدار با رئیس کیم (جونگ اون رهبر کره شمالی) سفری خوب به پیونگ یانگ داشتم. ما به پیشرفت در موضوعات مربوط به توافق‌های صورت گرفته در نشست سنگاپور ادامه می‌دهیم. (از کره شمالی) به دلیل میزبانی من و تیم وزارت خارجه آمریکا توسط کره شمالی تشکر می‌کنم».

اشاره دیپلمات ارشد آمریکایی به نشست ۲۲ خرداد ماه سران آمریکا و  کره شمالی در  سنگاپور در شرایطی مطرح شده که بر سر برخی موضوعات از قبیل «تحریم‌های آمریکا» و درخواست‌های ایالات متحده برای آغاز فوری روند خلع سلاح اتمی توسط کره شمالی بین واشنگتن و پیونگ یانگ اختلاف‌ها و تنش‌هایی وجود دارد.

وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» در حالی به پیونگ یانگ سفر کرده که این چهارمین سفر او به پایتخت کره شمالی محسوب می‌شود.

پامپئو اولین سفر خود به کره شمالی را در مقام رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و نامزد منصب وزارت خارجه انجام داد و بعد از آن، تاکنون سه بار دیگر هم در مقام وزیر خارجه به پیونگ یانگ سفر کرده است.

وزیر خارجه آمریکا صبح امروز یکشنبه بعد از ترک پایتخت ژاپن خود را به پیونگ یانگ رساند تا طبق برنامه قبلی با رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کند. 

پامپئو بعد از سفر چند ساعته به پیونگ یانگ، وارد سئول شد تا با مقام‌های کره جنوبی دیدار کند. 

یکی از همراهان پامپئو در سفر به پیونگ یانگ به «رویترز» گفت، سفر وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی، «بهتر از سفر قبلی» او به این کشور بوده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرده که «پیشرفت‌هایی» در برخی زمینه‌ها از قبیل دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی ایجاد شده اما «هنوز راهی طولانی در پیش داریم».

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.