یک رسانه آمریکایی گزارشی درباره تحرکات پشت صحنه کاخ سفید و پنتاگون به منظور انتخاب کادر جدید رهبری نیروهای مسلح این کشور منتشر کرده است.

تحرکات پشت صحنه کاخ سفید برای تغییر در کادر فرماندهی ارتش آمریکا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شبکه «سی‌ان‌ان» در گزارشی به در پیش بودن بازنشستگی برخی از مقام‌های ارشد ارتش آمریکا، تحرکات کاخ سفید و پنتاگون برای انتخاب کادر جدید فرماندهی ارتش و گزینه‌های ریاست بر مناصبی از قبیل ریاست ستاد مشترک نیروهای مسلح پرداخته است.

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: «با توجه به در پیش بودن روند بازنشسته شدن چندین شخصیت‌های ارشد ارتش، کاخ سفید و پنتاگون پشت صحنه در حال بررسی افسران و مقام‌های ارشد به منظور پر کردن این مناصب کلیدی هستند».

سی‌ان‌ان نوشت: «جیمز متیس وزیر دفاع نقشی کلیدی در پیشنهاد نامزدی افراد برای سمت‌های کلیدی ایفا می‌کند اما هیچ کس نمی‌داند متیس تا چه زمانی در سمت خود باقی خواهد ماند و همچنین کسی اطلاعی درباره نام‌های پیشنهادی متیس برای این مناصب ندارد».

«پُل سِلوا» ژنرال چهار ستاره و جانشین فرماندهی ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا قرار است اوایل سال ۲۰۱۹ (دی و بهمن ۱۳۹۷) بازنشسته شود.

مسئولیت‌های او به عنوان نفر دوم ستاد مشترک ارتش آمریکا، مواردی از قبیل نظارت بر سلاح‌های اتمی و همچنین نظارت بر بودجه‌های چندین میلیارد دلاری تسلیحات و مهمات ارتش را شامل می‌شود.

سی‌ان‌ان گزارش داد: «از نظر برخی مقام‌های وزارت دفاع، وینسنت بروکس ژنرال ۴ ستاره و رئیس فرماندهی ارتش آمریکا در کره جنوبی  احتمالا نامزدی برای جایگزین شدن سلوا است.

طبق برنامه قبلی ارتش آمریکا قرار است که وینسنت بروکس تا چند هفته دیگر با پایان دوره فرماندهی خود در کره جنوبی از این کشور خارج شود اما اعلامیه‌ای درباره بازنشستگی این ژنرال کارکشته مخابره نشده است.

از نظر برخی کارشناسان آمریکایی، عدم اعلام بازنشستگی ژنرال بروکس نشان می‌دهد که او احتمالا نامزد تصدی یک منصب عالی‌رتبه در ارتش است.

از جمله دیگر مناصب مهمی که ترامپ باید به زودی برای آن جایگزین تعیین کند، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا است.

رئیس‌جمهور آمریکا باید در سال ۲۰۱۹ برای ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس کنونی این ستاد که در واقع عالی‌ترین مقام نظامی آمریکا است، جایگزین تعیین کند چرا که دومین دوره دوساله ریاست دانفورد بر این ستاد در پاییر سال ۲۰۱۹ به اتمام خواهد رسید.

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش خود به برخی دیگر از گزینه‌های احتمالی جانشینی رئیس و جانشین فرماندهی ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا پرداخته است.

«مارک میلی» یکی از فرماندهان ارشد ستاد فرماندهی نیروهای مسلح این کشور از جمله این گزینه‌ها است.

طبق گزارش این رسانه، «دیوید گلدفاین» رئیس کنونی ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش در صف اول مدعیان برای سمت ریاست ستاد مرکزی نیروهای مسلح قرار دارد.

«جان هایتن» رئیس کنونی فرماندهی استراتژیک ارتش آمریکا از جمله دیگر نامزدهای این سمت است. این ژنرال نیروی هوایی در زمینه سلاح‌های اتمی تخصص دارد.

از جمله تغییرات دیگری که در نیروهای مسلح آمریکا پیش رو است، جایگزینی «کنت مک کنزی» با «جوزف ووتل» فرمانده کنونی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا  است، این فرماندهی مسئول نظارت بر عملیات‌های ارتش در منطقه غرب آسیا و افغانستان است.

اخیرا ژنرال «ریچارد کلارک» به عنوان رئیس فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا و جایگزین ژنرال «ریموند توماس» انتخاب شده است. این فرماندهی مسئول عملیات ویژه واشنگتن در سراسر جهان است.

از جمله دیگر تغییرات پیش رو در ارتش آمریکا، فرماندهی واحد ارتش آمریکا در اروپا و ناتو است. «کورتیس اسکاپاروتی» فرمانده کنونی قرار است بازنشست شود.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، «تاد والترز» ژنرال نیروی هوایی ارتش آمریکا یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای جایگزینی اسکاپاروتی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.