۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 623462

آن‌ها که مسئولیت دارند تماشاگرند و دزدان همچنان سرگرم سرقت از نیازمندترین گروه‌های جامعه!

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس‌آنلاین، یکی از مهم‌ترین علل افزایش بی‌انضباطی در تمام امور، بویژه در امور اقتصادی، عدم نظارت مؤثر است؛ به این معنی که خلافکاران بخوبی واقفند که دستی در پی آن‌ها نیست و چنانچه اتفاق خاصی نیفتد می‌توانند هر رفتاری را که دلخواهشان بود، با مردم داشته باشند. در چنین وضعیتی است که از جماعت حقیقی و حقوقی تا دولتی و خصوصی، از بقالی سر کوچه تا ابر خودروساز مملکت، همه راهی برای سر کیسه کردن ملت پیدا می‌کنند.

برخی فکر می‌کنند در چنین زمانی چاره بستن این راه‌های سوءاستفاده است، اما به قول خلایق، این‌ها آن قدر مار خورده‌اند که افعی شده و لذا با بسته شدن یک مسیر، فی الفور راه تازه‌ای برای تداوم دزدی خود از مردم پیدا می‌کنند. به گمان این قلم تنها راه چاره در این حال افزایش نظارت و پیامد آن تشدید تنبیه و اجرای فوری مجازات برای متخلفان و برعکس تشویق کسانی است که به پاکی و درستی پایبند بوده‌اند.

در پی آشفتگی بازار در هفته‌های اخیر، به انبوهی از اطلاعیه‌هایی برخوردم که با وجود قیمت‌های عجیب و غریب خودروی پراید در بازار، قیمت‌های بسیار کمتر از جهت فروش اعلام می‌کردند. به عنوان یک روزنامه نگار برایم سؤال شد که این‌ها چطور چنین جادویی می‌کنند. پیگیر شدم و دریافتم که بسیار روشن و آشکار همه این‌ها کلاهبردارند، اما هر کدام شیوه‌ای برای دزدی از مردم طراحی کرده‌اند! و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل؛ شماره تماس بسیاری از این اطلاعیه‌های فروش پراید صفر و ارزان، شماره تماس‌های اعتباری پولی بودند. به این معنی که هر کس به آن‌ها زنگ بزند مبالغی، گاه بیشتر از هزار تومان در دقیقه برایش کنتور می‌اندازد. آن هم بجز هزینه تماس طرفین که آن هم در این شماره‌ها بر عهده تماس گیرنده است.

تمام این‌ها در حالی است که ملت از این دزدی بی‌خبرند. آن‌ها که اغلب از طبقات کم درآمد جامعه‌اند با دیدن این اطلاعیه‌ها با هیجان به شماره مربوطه زنگ می‌زنند. از آن طرف پاسخ دهنده که خیلی خوب کارش را بلد است، با فراغ بال گاه تا یک ساعت برای شما تک تک موارد را شرح می‌دهد و آخر هم یک شماره از شما می‌گیرد و ناپدید می‌شود. اما صورتحساب تلفن شما که برایتان بیاید تازه پی می‌برید چه کلاه گشادی سرتان رفته و ده‌ها هزار تومان شارژ شده‌اید!

گمان می‌کردم باید بلافاصله همه را از این سرقت آگاه کنم و فکر می‌کردم اگر تا به حال کسی سراغ این‌ها نرفته از آن روست که اطلاع رسانی نشده و... اما روز بعد با کمال حیرت دیدم یک خبرگزاری سرشناس گزارش مفصلی در این باره نوشته و به انواع و اقسام دزدی از مردم با کمک اطلاعیه‌های پراید ارزان اشاره داشته و با وجود آن کسی کاری نمی‌کند! آن‌ها که مسئولیت دارند تماشاگرند و دزدان همچنان سرگرم سرقت از نیازمندترین گروه‌های جامعه! باری عرضم این است که چرا این سارقان چنین احساس امنیت می‌کنند که در فضاهای عمومی و رسانه‌ها و حتی بخش‌های آگهی مطبوعات و غیره با اعلام شماره‌هایشان دست به دزدی می‌زنند؟ و چرا با آنکه این مهم از سوی رسانه‌ها افشا می‌شود، اما همچنان همه چیز مثل سابق است و آن‌ها همچنان سرگرم شکار سوژه‌های خویشند؟ از این مردم در قبال چنین موجودات پست و سارقان چیره دستی، چه کسی باید محافظت کند؟... حالا شما همین خط را بگیرید و بروید بالا و ببینید این عدم نظارت مؤثر چه بر سر این مردم در دیگر امور می‌آورد!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.