نخست وزیر رژیم صهیونیستی بحران انسانی غزه را ناشی از مخالفت محمود عباس برای آرام سازی اوضاع در نوار غزه و ارائه تسهیلات به این منطقه دانست و هشدار داد که در صورت عدم ساماندهی اوضاع انسانی غزه، احتمال وقوع جنگ جدید در این منطقه وجود دارد.

آماده‌باش نتانیاهو به کابینه امنیتی و ارتش صهیونیستی برای حمله به غزه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بنیامین نتانیاهو به وزرای کابینه امنیتی اعلام کرده است که در صورت عدم ساماندهی اوضاع انسانی غزه، احتمال عملیات نظامی علیه این منطقه وجود دارد و ارتش باید خودش را آماده چنین سناریویی بکند.

این هشدار نتانیاهو به خاطر اقدامات ابو مازن (عباس) برای به شکست کشاندن طرح آرام سازی اوضاع میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در غزه مطرح شده و وی در جریان نشست هفتگی هیات دولت صهیونیستی گفته بود که «ابو مازن باریکه غزه را خفه می کند، اما اگر حجم بحران انسانی در این منطقه کاهش یابد، خوب است، ولی اطمینانی به وقوع چنین تحولی وجود ندارد. از همین رو، ما باید آماده عملیات نظامی باشیم و این مساله تنها یک مساله موقتی نیست.»

از سوی دیگر، شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عباس پس از شنیدن خبر طرح قطر برای انتقال برق و اموال لازم برای پرداخت حقوق کارمندان غزه، از شرکت های سوختی اسرائیلی برای پرداخت بدهی ها بابت انتقال برق به غزه فرصت خواسته است که این نوعی تلاش برای ممانعت از اجرایی شدن طرح قطر است.

یووال اشتاینس وزیر انرژی رژیم صهیونیستی هم پس از این تهدیدات عباس، به شرکت های سوختی این رژیم اعلام کرده است که نباید آلت دست عباس برای بازی در غزه باشند. این در حالی است که عباس حتی به آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی "آنروا" هم نسبت به خرید سوخت مورد نیاز غزه با استفاده از اموال اهدائی قطر هشدار داده است.

اشتاینس در همین راستا اعلام کرد که «با وجود تلاش های اسرائیل برای متقاعد کردن عباس به عقب نشینی از مواضعش، وی همچنان به این مواضع خود پایبند است و تل آویو تلاش می کند فشارهای بین المللی را علیه رام الله اعمال کند، اما این تلاش ها هنوز نتیجه ای نداشته است و دولت اسرائیل به زودی مجبور به تصمیم گیری در این زمینه خواهد شد و این گزینه را بررسی خواهد کرد که آیا امکان کسر هزینه انتقال برق به غزه از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان وجود دارد.»

وی افزود: با توجه به تشدید درگیری ها در مرزهای باریکه غزه و لجبازی های ابو مازن، این گزینه دور از انتظار نیست که اسرائیل مساله اعمال مجازات علیه عباس همانند محاصره "یاسر عرفات" رئیس سابق تشکیلات خودگردان در رام الله در آخرین روزهای زندگی اش را مورد بررسی قرار دهد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.