گیلان- رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:برای شب عید امسال ذخیره‌سازی ۷۵۰تن پرتقال و ۶۰۰تن سیب را در برنامه داریم.

خرید ۶۰۰ تن سیب از ارومیه برای شب عید گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،علیرضا شعبان نژاد ،با بیان اینکه از هم اکنون برای ذخیره سیب و پرتقال شب عید مردم گیلان در حال برنامه‌ریزی هستیم، گفت: سال گذشته ۴۰۰تن سیب از ارومیه برای شب عید مردم گیلان خریداری شده بود که امسال با توجه به احساس نیاز بیشتر بنا داریم ۶۰۰تن را خریداری و ذخیره کنیم.

وی افزود: هم چنین برنامه داریم برای شب عید ۷۵۰تن پرتقال در استان داشته باشیم که اغلب از شهرستانهای مرکبات‌خیز گیلان شامل لنگرود و رودسر خریداری خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه‌ داد: قیمت فروش این میوه‌ها در مراکز تعیین فروش میوه در اسفندماه سالجاری اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش داریم، برنامه‌ها را به گونه‌ای پیش بیریم که بهترین کالاها در دسترس مرم استان با قیمت مناسب قرار گیرد.

شعبان نژاد با بیان اینکه مرغ نیز یکی دیگر از اقلام مورد نیاز مردم در شب عید محسوب می شود خاطرنشان کرد: برای تامین مرغ و گوشت استان هم هیچ مشکلی وجود ندارد. در حال حاضر روزانه ۴۷۰ تن مرغ کشتار می شود که مصرف گیلان ۲۸۰ تن است  و چون گیلان تامین کننده ۳۰ درصد مرغ تهران نیز هست، مابقی به این استان ارسال می‌شود .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.