سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس از تشکیل کمیته سه‌ نفره برای بررسی طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در پارلمان خبر داد.

تشکیل کمیته سه‌ نفره برای بررسی طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روز گذشته در جلسه این هیئت مقرر شد کمیته‌ای سه‌ نفره برای بررسی طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شود، گفت: در این کمیته که ریاست آن بر عهده مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس است، بنده و آقای الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس حضور داریم.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته هیئت رئیسه مقرر شد،کمیته سه‌ نفره نشستی در روزهای آینده برگزار و ایراداتی که منجر به عدم رای به این طرح در صحن علنی شد را  برطرف کنند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه پیش از این ایرادات اصل 75 قانون اساسی به این طرح گرفته شده بود، اظهارداشت: قرار شد در کمیته سه نفره این مشکل برطرف و بار دیگر این طرح به کمیسیون ارجاع داده شود.

به گزارش تسنیم، چندی پیش برخی از نمایندگان طرح یک فوریتی را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تدوین و در اختیار هیئت‌رئیسه پارلمان قرار دادند. در این طرح در این طرح تشکیل سازمان مستقل با اختیارات کامل برای مبارزه و رسیدگی به جرایم اقتصادی پیش‌بینی شده بود. بر اساس این گزارش، در جلسه روز چهارشنبه 14 شهریور قوه مقنننه گزارش کمیسیون قضایی در مورد این  طرح  در دستورکار علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

در جریان بررسی این طرح مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در اخطاری مستند به اصل "75" قانون اساسی این طرح را دارای بار مالی عنوان کرد. مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز این اخطار را وارد دانست و آن را به رای نمایندگان گذاشت. در ادامه‌ نمایندگان با 106 رای موافق و 62 رای مخالف از مجموع 197 نماینده حاضر این اخطار را وارد دانستند و بار مالی این طرح را تائید کردند و این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.