خراسان شمالی- عباس اهرابی به بهانه سالروز ورود مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی، برکات و دستاوردهای این سفر مهم در حوزه مددجویان را تشریح کرد.

۳۷ میلیارد تومان از اعتبارت سفر رهبری به استان جذب شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد خراسان شمالی، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۳۷ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان از کل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری برای مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی جذب شد.

وی با اعلام اینکه ۴۱ میلیارد تومان اعتبار درمجموع به برکت سفر مقام معظم رهبری به این استان برای مددجویان تحت حمایت این نهاد اختصاص‌ یافته است، گفت: برای عملیاتی شدن این مصوبات، کمیته امداد، دفتر مقام معظم رهبری و همچنین وزارت رفاه اعتبارات لازم را فراهم کردند.

اهرابی بابیان اینکه در این سفر بابرکت ۱۰ مصوبه برای رفع نیاز مددجویان پیش‌بینی شد، افزود: تاکنون ۳۷ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان از کل اعتبارات جذب و ۹۲ درصد از این مصوبات محقق شده است.

وی با یادآوری اینکه کمک‌های رهبری در این سفر باخیروبرکت در بخش‌های مختلف حمایتی به دو مورد تقسیم‌شده است بیان کرد: بخشی از این کمک‌ها برای رفع مشکلات فوری مددجویان در همان ایام حضور معظم له در استان بود و بخشی هم با جذب اعتبارت درزمینهٔ های عمرانی، اشتغال، مسکن تاکنون ادامه داشته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این سفر باخیروبرکت سه مجتمع فرهنگی در شهرستان‌های اسفراین، فاروج، شیروان احداث شد، گفت: در این ایام دو هزار فقره جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا شد و همچنین دو هزار و ۸۰۰ سری لوازم منزل نیز به مددجویان اعطاشده است.

اهرابی بابیان اینکه طی برنامه‌ریزی انجام‌شده، منازل دو هزار و ۱۰۰ مددجو نیز تعمیر شد، افزود: بر اساس این مصوبات منازل هزار و ۴۰۰ مددجو نیز از نعمت لوله‌کشی گاز بهره‌مند شد.

وی احداث ۶۰۰ واحد مسکونی و همچنین اعطای یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک موردی را نیز از سایر این مصوبات دانست و گفت: اختصاص یک ماه مستمری به مددجویان تحت حمایت این نهاد نیز از مهم‌ترین این مصوبات است.

اهرابی در ادامه به مصوبه توسعه اشتغال محرومان اشاره کرد و گفت: طبق این مصوبه درمجموع ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این بخش در نظر گرفته‌شده که تاکنون ۹۲ درصد این مصوبه محقق شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.