رئیس پلیس راهور ناجا گفت: استفاده از صندلی کودک در خودروها هنوز اجباری نشده است اما باید به این مسئله توجه داشت که بیش از 8 درصد از جان باختگان حوادث رانندگی کودکان زیر 10 سال هستند.

سردار مهری: استفاده از صندلی کودک در خودرو هنوز اجباری نیست/ بیش از 8 درصد جان‌باختگان تصادفات کودکان هستند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک در جمع خبرنگاران، با تبریک هفته ناجا، اظهار داشت:‌ یکی از رویکردهای پلیس راهوار فرهنگ سازی و ارتقاء فرهنگ رانندگی در سراسر کشور است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: پلیس راهور جمهوری اسلامی توانست در کنفرانس بین‌المللی پیشگیری از حوادث در سال 2016 رتبه سوم را کسب کند.

وی، همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک را در راستای ارتقاء‌ْ آموزش رانندگی و رعایت قوانین و مقررات دانست و گفت: در سال 84 تعداد جان باختگان 28 هزار نفر بود که این آمار در پایان سال 96 به 16 هزار و 201 نفر کاهش یافت؛ البته باید گفت که این کاهش آمار با توجه به تردد 32 میلیون خودرو و موتورسیکلت و 30 میلیون راننده گواهینامه‌دار فعال صورت گرفته و نشان می‌دهد با برنامه‌ریزی و هماهنگی می‌توان در خصوص کاهش جان باختگان اقدام کرد.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی کشور به جان باختن 7 هزار نفر در 5 ماهه ابتدای سال اشاره و بیان داشت:‌ مهمترین علت تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی بوده و این نشان می‌دهد که باید روی رفتار راننده توجه کرد.

سردار مهری به وجود 5 هزار و 400 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و راه‌ها پرداخت و گفت: در راستای ایمن سازی و ارتقاء استاندارد خودروها، پلیس وارد عمل شده و با اصرار پلیس تجهیز خودروها به دو ایربک اجباری شده و خودروهای فاقد ABC شماره‌گذاری نخواهند شد؛ تلاش داریم تا تعداد ایربک‌ها را به ۴ تا ۶ عدد افزایش داده تا شاهد کاهش جان باختنگان حوادث ترافیکی شویم.

وی به همکاری 10 میلیون همیار پلیس، 100 هزار نفر فرهنگ‌یار ترافیک و 15 هزار نفر راهور محله پرداخت و در خصوص اجباری شدن صندلی کودک اعلام کرد: بر اساس بررسی‌های پلیس و اعلام سازمان جهانی بهداشت باید همه کشورها استفاده از صندلی کودک را اجبای کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت:‌مراحل کار انجام شده و پلیس پیشنهادات خود را مطرح کرده است؛ طرح به مجلس فرستاده شده تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود،‌ خودروسازان باید جای مخصوصی برای صندلی کودک تعبیه کنند.

سردار مهری اعلام کرد: طرح استفاده از صندلی کودک در خودروها هنوز اجباری نشده است اما مردم استفاده می‌کنند چرا که متاسفانه بیش از 8 درصد از کسانی که در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند کودکان زیر 10 سال هستند؛‌منتظر تصویب و ابلاغ این موضوع هستیم و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.