جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی BDS پیگرد شرکت های تولید کننده بولدوزرهایی که در تخریب روستای خان احمر در شرق قدس اشغالی مشارکت خواهند داشت، را در راس اولویت های خود قرار داده است.

جنبش BDS تخریب کنندگان روستای «خان‌احمر» را تحت پیگرد قرار می دهد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، جنبش "بی دی اس" پیگرد و تحریم شرکت هایی همچون "جیکوب، کاترپیلار، ولوو و هیوندای" را که تولید کننده ماشین آلات سنگین همچون بولدوزر هستند، در راس اولویت های خود در آینده قرار داده است. دلیل این کار مشارکت این شرکت ها در تخریب روستای فلسطینی خان احمر در شرق قدس اشغالی است.

روزنامه مذکور اشاره کرد که هدف جنبش بایکوت جهانی رژیم صهیونیستی از این کار این است که شرکت های مذکور را برای انصراف از مشارکت در تخریب روستای خان احمر و آواره کردن ساکنان آن تحت فشار قرار دهد. این اقدام در راستای ادامه تلاش ها و تحرکات کمپین های بین المللی همبستگی با ملت فلسطین و دفاع از ساکنان روستای خان احمر انجام می گیرد.

جنبش BDS قرار است اعلامیه هایی را به زبان های مختلف در بسیاری از کشورها منتشر کرده و توضیح دهد که شرکت های سازنده این بولدوزرها در تخریب منازل و مدارس فلسطینیان شرکت دارند.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی مدتی پیش حکم تخریب این روستای فلسطینی نشین را صادر کرد. این اقدام رژیم صهیونیستی با واکنش و مخالفت گسترده بین المللی همراه بوده است و بسیاری از کشورها ضمن محکوم کردن این تصمیم، خواستار بازنگری فوری رژیم صهیونیستی در آن شدند.

معاریو تاکید کرد که یک شرکت دیگر به اسم "چه کسی برنده خواهد شد" (who profits" نیز تلاش و تحرکات خود را بر پیگرد شرکت هایی که اقدام به فعالیت های تجاری در اراضی اشغالی فلسطینی می کنند، متمرکز کرده است.

این شرکت نیز نامه هایی برای شرکت های تولید کننده این بولدوزرها ارسال کرده و به آن ها هشدار داده و گفته آن ها را تحریم خواهد کرد. شرکت مذکور در پایگاه اینترنتی خود نوشته است که این بولدوزرها در ساخت شهرک های صهیونیست نشین غیرقانونی در اراضی اشغالی فلسطین شرکت دارند و این دلیلی موجه برای تحریم آن ها است.

لازم به ذکر است که آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به شدت از همبستگی کشورهای اروپایی با ساکنان خان احمر و درخواست آنان برای توقف تخریب این روستا به خشم آمده است، روز گذشته این کشورها را به مداخله در امور داخلی این رژیم متهم کرد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.