مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با تدابیر اندیشیده شده توسط دولت قیمت ارز در بازار رو به کاهش است.

قیمت ارز در بازار رو به کاهش است
به گزارش قدس آنلاین ، علی رسولیان ، در حاشیه بازدید از مرز دوغارون در خصوص قیمت ارز اظهار کرد: قیمت کنونی ارز در بازار یک روند غیرواقعی دارد و براساس برخی تقاضاهای غیرمعقول و نیز سوء استفاده دلالان بازار ارز ایجاد شده که با تدابیر اندیشیده شده رو به کاهش است.
وی با اشاره به دو هدف عمده در حوزه تنظیم بازار و نیازهای مردم افزود: تأمین نیازهای ضروری و تعادل در قیمت کالاها دو هدف اصلی در تنظیم بازار به‌شمار می‌رود و دولت در راستای کاهش قیمت کالاهای مورد نیاز تمام تلاش خود را خواهد کرد.
مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به کالاهای احتکارشده در این استان اشاره و مطرح کرد: در این حوزه هماهنگی مطلوبی بین دستگاه قضا و حوزه اجرایی و همچنین دستگاه‌های مربوطه ایجاد شده است و  نتیجه آن ناامن کردن فضای بازار برای دلالان و سودجویان اقتصادی بوده است.
وی همچنین از کشف 50 انبار کالاهای احتکار شده در خراسان رضوی خبر داد و گفت: عمده این کالاها شامل لوازم خانگی، روغن، برنج و... که بنا به تصمیم مسئولان و با توجه به جمعیت عرضه کالاها به دو بخش تقسیم شده و بر این اساس 55درصد آن در سطح بازار استان و 45درصد در بازارهای خرید شهرستان‌ها به مردم عرضه می‌شوند.
رسولیان در خصوص کاهش قیمت برخی کالاها در نتیجه این اقدامات، بیان کرد: با کنترل بازار تاکنون در این استان قیمت برخی کالاهای ضروری مانند شکر و حبوبات تا 10 هزار ریال کاهش یافته و بخشی از اقلام لوازم خانگی مورد نیاز مردم هم در بخش‌هایی تامین شده است. همچنین طی دو هفته اخیر 250 تن گوشت برای تأمین نیاز بازار به این استان وارد شده است.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.