رئیس شورای شهر مشهدمقدس در سی‌وهفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهدمقدس گفت: عملکرد تمامی سازمان‌ها و مناطق شهرداری توسط حوزه های مختلف شورا درحال رصد است و داده های روشنی از وضعیت عملکرد آنها در اختیار شورا قرار دارد.

شورای شهر بر فضای مدیریت شهری اشراف کامل دارد


به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری صبح امروز و در ابتدای سی‌وهفتمین جلسه علنی شورا به ذکر مناسبت های هفته جاری پرداخت و ضمن گرامیداشت روز دامپزشکی، اظهارکرد: دامپزشکان نقش برجسته‌ای در تامین سلامت جامعه و بویژه حوزه مواد پروتئینی و تولیدات دامی و طیور دارا هستند.

حیدری از دامپزشکان بعنوان قشری یاد کرد که با وجود ارائه خدمات ارزنده، همچنان گمنام مانده‌اند و در مقایسه با سایر حرف پزشکی با وجود شرایط کاری و فضایی دشواری که در آن قراردارند، از امتیازات کمتری برخوردارند.

وی با بیان اینکه به برکت تلاش های شبانه‌روزی دامپزشکان، با اطمینان از فضای شهر استفاده می‌کنیم، گفت: در مواقع مختلفی بحران هایی ایجاد می‌شود ولی با مدیریت و درایت ایشان، مردم هیچگونه نگرانی احساس نمی‌کنند؛ امیدواریم این قشر فعال جامعه، بیش از پیش در انجام وظایف خود موفق باشد.

حیدری در ادامه با اشاره به روز «روستا و عشایر»، تصریح کرد: بخش زیادی از جمعیت کشور در روستاها و عشایر سکونت دارند و از این‌رو موضوع توسعه پایدار در روستاها و فعالیت های در این جهت نقش مهمی در توسعه کلان کشور دارد.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس موج فزاینده مهاجرت از روستا به شهرها را ناشی از شرایط ناپایدار در محیط های روستایی، بویژه در حوزه های تامین آب و فقدان زیرساخت‌های تولید دانست و گفت: دولت محترم و مجلس شورای اسلامی در شکل گیری جریان مهاجرت معکوس نقش بسزایی می‌توانند ایفا کنند؛ شرایط مطلوب درآمد و ثروت در روستاها باید احیا شود تا این امر محقق شود.

حیدری همکاری بین دستگاه‌های مختلف برای ایجاد جریان مهاجرت از شهرها به روستا را نیز حائز اهمیت خواند.

«روز جهانی کودک» دیگر مناسبت هفته جاری بود که رئیس شورای شهر مشهد در این نشست به آن اشاره کرد و افزود: توسعه هرجامعه در گرو توسعه‌یافتگی دنیای کودکی آن جامعه است که در این جهت نقص های جدی داریم و از سوی دیگر آورده‌اند: «زود پیر می‌شود هرآنکس که کودکی نکرده باشد».

حیدری با بیان اینکه پایه هر نوع تغییر رفتار بنیادی و اصلاح‌نگرشی در جامعه از دوران کودکی است، گفت: فرآیند جامعه‌پذیری و نقش‌پذیری کودکان نقش بسزایی در فرآیند تربیتی جامعه دارد و در این جهت نقصان های جدی داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه آسیب های حوزه کودک، اعم از کودک‌آزاری و کودکان کار و بی‌سرپرست مجموعه‌ها و نهادهای حمایتی مردمی و خیرین متعددی فعالیت می‌کنند که علی‌رغم تلاش‌ها آسیب های جدی در این خصوص داریم و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و روشن است.

حیدری گفت: شورای پنجم توجه ویژه‌ای به موضوع کودک داشته و در همین راستا طرح «شهر دوستدار کودک» مراحل آغازین خود را پشت سرگذاشته و در کمیسیون های شورای شهر در حال بررسی است؛ این طرح به زودی به صحن علنی شورا خواهد آمد.

وی تصریح کرد: شورای شهر مشهد مصمم است از ظرفیت مدیریت شهری برای توجه به مسئله کودکان استفاده کند و این موضوع را بعنوان امری مهم و جدی در فرآیند توسعه می‌داند.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس با اشاره به سهم قابل تامل آموزش و پرورش در این زمینه، گفت: در مقطع ابتدایی زیرساخت‌های شخصیت و تمام حوزه تغییر نگرش و فرآیندهای جامعه‌پذیری افراد شکل می‌گیرد ولی متاسفانه این موضوع امروز برعکس شده است؛ در جامعه ما این ارزش‌گذاری در مقاطع دیگری انجام میشود و برای معلمین و مدارس ابتدایی آنچنان که باید دقت لازم صورت نمیگیرد.

حیدری در ادامه به روز جهانی پست اشاره کرد و افزود: براساس داده های تاریخی، ایرانیان مبتکر پست در جهان هستند؛ فناوری های نوین ماموریت پست را تغییر داده و امکانات ارتباطی توسعه یافته‌اند ولی کماکان پست نقش برجسته‌ای دارد.

وی در ادامه با گرامیداشت زادروز استاد محمدرضا شفیعی کدکنی، از این شاعر بزرگ بعنوان یکی از افتخارات استان و چهره نام آور حوزه شعر و ادب کشور یاد کرد و گفت: شفیقی کدکنی چهره فرهیخته‌ای است که رفتار و منش ایشان در کنار مردم بودن است؛ امیدواریم روزی در فضای شهر مشهد نکوداشت مناسبی برای این چهره ارزشمند برگزار کنیم.

حیدری خاطرنشان کرد: اعطای نشان مشهد به استاد شفیعی در سال گذشته اتفاق شایسته‌ای بود و امیدواریم با برنامه‌ای که حوزه فرهنگی شهرداری و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا برای تشکیل خانه ادبیات مشهد در دستورکار قرار داده، شاهد حضور ایشان در مشهد باشیم.

رئیس شورای شهر مشهد اشاره‌ای هم به روز ملی «کاهش اثرات بلایای طبیعی» داشت و در تشریح آن گفت: کشور به دلایل مختلف طبیعی در معرض اینگونه بلایاست؛ نقش سازمان‌های مدیریت بحران در این شرایط بسیار مهم است ولی از همه مهمتر زیرساخت‌هاست که باید بتواند برای جلوگیری از کاهش آثار بلایای طبیعی اقدام کند.

حیدری با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد در زمینه بافت های فرسوده و مسکن های ناپایدار در معرض آسیب، ماموریت جدی دارند، افزود: از کمیسیون عمران و شهرسازی و معاونت های شهرسازی و اقتصادی شهرداری خواستاریم تا موضوع بازسازی و احیای بافت های فرسوده جدی گرفته شود و از ظرفیت هایی که دولت فراهم کرده و عزم جدی شورا به نحو مطلوب استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت و مداخله مردمی در نوسازی بافت های فرسوده و آسیب‌پذیر، افزود: تجربیات چند دهه اخیر نشان داده که مداخلات مستقیم و تحکمی در موضوع بافت های فرسوده کارساز نیست و علاوه بر گسترش مشارکت های مردمی، باید به سمت اقتصادی کردن فرآیند ساخت و ساز در حوزه بافت های فرسوده حرکت کنیم.

حیدری در ادامه صحبت های خود با اشاره به گذشت یک سال و یکماه از فعالیت شورای پنجم، گفت: شورای شهر بر فضای مدیریت شهری اشراف کامل دارد؛ عملکرد تمامی سازمان‌ها و مناطق شهرداری توسط حوزه های مختلف شورا درحال رصد است و داده های روشنی از وضعیت عملکرد آنها در اختیار شوا قرار دارد.

رئیس شورای شهر مشهد اظهارداشت: در شرایط موجود پروژه های عمرانی که در برنامه شهرداری و مدیریت شهری بوده همچنان با قوت درحال پیش رفتن هستندو یک روز هم معطل منابع مالی و تصمیم خاصی نمانده اند.

حیدری در پایان صحبت های خود به هفته نیروی انتظامی هم اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی، حافظ امنیت شهر است و تاکنون تعاملات خوب و همکاری های مشترکی میان مدیریت شهری و نیروی انتظامی شاهد بوده‌ایم.

منبع: شورای اسلامی شهرمشهد

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.