البرز-حمیرا مقیمی با اشاره به اینکه احداث بازارچه خود اشتغالی، صنایع دستی و هنرهای سنتی طالقان توسط شهرداری طالقان در دست اجرا است، گفت: این بازارچه جهت عرضه محصولات صنایع دستی، محصولات کشاورزی و هنر های سنتی زنان سرپرست خانوار شهرستان طالقان اختصاص یافته است.

ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی در طالقان/ احیا "قلادوش" به عنوان مرکز گردشگری

حمیرا مقیمی عضو شورای شهر طالقان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، در خصوص بازسازی پروژه بازارچه خود اشتغالی، صنایع دستی و هنرهای سنتی طالقان گفت: این مکان قبلا در اختیار شهرداری طالقان بود که به بخش خصوصی واگذار شده بود.

وی افزود: ازآغاز دوره شورای پنجم مقرر شد کاربری این مکان عوض شود و در حال حاضر اقدام به بازسازی این ساختمان کردیم تا این مکان محلی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار شود.

عضو شورای شهر طالقان با بیان اینکه این بازارچه به صورت غرفه بندی طراحی شده است، افزود: مبلغ ۷۰ میلیون تومان برای طراحی این غرفه ها هزینه شده است.

مقیمی خاطرنشان کرد: این بازارچه جهت عرضه محصولات صنایع دستی، محصولات کشاورزی و هنرهای سنتی زنان سرپرست خانوار شهرستان طالقان اختصاص یافته است.

وی با اعلام اینکه درحدود ۴۰ نفر متقاضی جهت اجاره غرفه دراین بازارچه داریم، گفت: متاسفانه این بازارچه بیشتر از ۱۶ غرفه گنجایش ندارد.

مقیمی گفت: برای اینکه همه بتوانند از این غرفه ها برای عرضه کالاهای خود استفاده کنند مقرر شد تا آنهایی که فقط یک نوع محصول دارند با مشارکت چندین نفر یک غرفه را در اختیارشان قرار داده شود تا همه بتوانند از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

عضو شورای شهر طالقان با یادآوری اینکه هدف ما اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار است، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی کلان کشور و عملیاتی نشدن پروژه های گردشگری شهرستان طالقان، شورای شهر و شهرداری طالقان تا حدودی توانسته مکان هایی را برای گردشگری دراین شهرستان ایجاد کند.

وی در پایان گفت:در این راستا منطقه «قلادوش» در شهرستان طالقان که یک اثر تاریخی است با همکاری شهرداری طالقان به محلی برای گردشگران مبدل شده بدون آنکه ساخت و سازی در آن صورت بگیرد تا از این فضای گردشگری منبع درآمدی برای شهرداری طالقان باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.