گیلان- اسحاق شعبانی با اشاره به آغاز فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر گفت:‌ فعالیت صیادان گیلانی تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

آغاز فصل صید ماهیان استخوانی از دریای خزر

به گزارش قدس آنلاین ،اسحاق شعبانی مدیرکل شیلات گیلان اظهار داشت:‌ فصل صید ماهیان استخوانی از دریای خزر به طور رسمی از ۱۵ فروردین آغاز شده است که بر اساس آن در طول ۶ ماه کاری یعنی تا ۱۵ فروردین سال آینده فعالیت صیادان گیلانی در قالب تعاونی‌های صیادی ادامه دارد.

مدیرکل شیلات گیلان نوار ساحلی این استان را بیش از ۳۰۰ کیلومتر اعلام کرد و ابراز داشت:‌ پیش‌بینی می‌شود در این مدت تعیین شده صیادان گیلانی موفق به صید بیش از ۳ هزار تن انواع ماهیان استخوانی نظیر ماهی سفید، کفال ماهی، سیم و سوف از بستر دریای خزر شوند.

شعبانی به تغییر زمان آغاز رسمی فصل صید در سواحل گیلان اشاره کرد و بیان داشت:‌ با توجه به سرمای زودس در برخی مناطق استان گیلان و برای حمایت از صیادان امسال زمان شروع رسمی فصل صید در دریای خزر از تاریخ ۲۰ مهر به ۱۵ مهر تغییر پیدا کرده است.

وی در مورد میزان اشتغالزایی که در بخش صید و صیادی ایجاد می‌شود نیز تصریح کرد: در حال حاضر و با شروع رسمی فصل صید ماهیان استخوانی از بستر دریای خزر در استان گیلان برای بیش از ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان به میزان صید ماهیان استخوانی در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در سال گذشته صیادان گیلانی موفق به صید حدود ۳ هزار تن انواع ماهیان استخوانی شدند که ۸۰ درصد آن ماهی سفید،‌ ۱۵ درصد کفال و ۵ درصد آن نیز به سایر گونه‌ها اختصاص داشت.

شعبانی علت تغییر زمان آغاز فصل صید در شهرستان‌های تالش و آستارا را مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ فرا رسیدن سرمای رودسر در این مناطق و ایجاد بستر لازم برای صیادان جهت صید ماهیان کفال که بیشتر به سمت آب‌های گرم مهاجرت می‌کنند از جمله دلایل اتخاذ این تصمیم است.

وی با بیان اینکه حدود ۴ هزار صیاد گیلانی در استان گیلان به فعالیت مشغول هستند عنوان کرد:‌ در حال حاضر ۵۱ تعاونی صید پره در استان گیلان وجود دارد و صیادان از ۱۵ مهر امسال تا ۱۵ فروردین سال بعد فرصت دارند نسبت به صید ماهیان استخوانی اقدام کنند.

بر اساس آخرین برآورد سازمان شیلات ذخیره ماهی سفید دریای خزر ۲۸ هزار تن و کفال ۷ هزار و ۲۰۰ تن است که صیادان شمال کشور مجاز هستند فقط ۲۰ درصد آن را صید کنند

منبع :تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.