استاندار خراسان رضوی گفت: با حمایت بخش خصوصی و صادر کنندگان در ۶ ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار صادرات کالا در خراسان رضوی داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است.

رشد ۳۲ درصد صادرات کالا طی سال جاری در خراسان رضوی/ تحقق اقتصاد مقاومتی به‌مفهوم قطع ارتباط با بازارهای خارجی نیست

به گزارش قدس آنلاین، استاندار خراسان رضوی عصر دیروز به منظور افتتاح ساختمان‌های بخشداری عطاملک جوین، شهرداری حکم‌آباد و گازرسانی به حکم‌آباد با اعتباری یک هزار ۶۸۲ میلیارد ریال و حضور در نشست شورای اداری به جوین سفر کرد.

استاندار خراسان رضوی در نشست شورای اداری جوین گفت: این شهرستان، شهری فرهنگی، تاریخی و نگین سرسبز خراسان رضوی محسوب می‌شود و صنایع آن  رونق و برکات خوبی برای اشتغال منطقه ایجاد کرده است.

علیرضا رشیدیان با تاکید بر اینکه طرح‌های توسعه‌ای کشور با وجود فشار اقتصادی دشمن متوقف نشده است؛ افزود: دشمن با توطئه‌های اقتصادی به‌دنبال ایجاد فضای ناامیدی در میان مردم و اختلاف میان مسؤولان است ولی با بصیرت مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری این توطئه بی‌نتیجه مانده است.

وی ادامه داد: مسؤولان و مردم احساس تعهد به انقلاب و نظام دارند چرا که نظام را برآمده از رأی خود می‌دانند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در سال حمایت کالای ایرانی منظور فقط کالا نیست بلکه کارگزاران نظام و مردم باید کیفیت کالا و خدمات را ارتقا دهند و مسئولیت جدی دارند تا کیفیت کالاهای خود را افزایش دهند.

رشیدیان با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی به مفهوم قطع ارتباط با بازارهای خارجی نیست؛ تصریح کرد: ارتقای کیفیت کالا حمایت از کالای ایرانی افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و توجه به نیاز بازار و مخاطبان در راستای اقتصاد مقاومتی است و توجه به ارباب رجوع و پاسخگویی مناسب در سال حمایت از کالای ایرانی مورد توجه است.

وی تاکید کرد: با وجود تلاش دشمن در محروم کردن کشور از منابع درآمدی باید به ظرفیت‌های داخلی و نیروی انسانی توجه شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وضعیت اشتغالزایی در استان؛ گفت: سال گذشته ۱۲۴ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد که ۱۶ درصد اشتغال کشور بود و در ۶ ماهه امسال ۶۵ فرصت شغلی ایجاد شده است.

رشیدیان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات ما نبود طرح‌های دارای توجیه اقتصادی است؛ افزود:  از ۳۳ هزار طرح اشتغال روستایی و مناطق محروم بیش از ۵۰ درصد آنها رد شد، چرا که مبانی یک طرح اقتصادی را نداشت بنابراین جوانان باید طرح‌ها اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های منطقه خود را طراحی کنند.

وی بیان کرد: با وجود جنگ اقتصادی دشمن و کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز، طرح‌های عمرانی متوقف نشده و در ۶ ماهه امسال ۲۲ هزار و ۷۰۴ نفر در طرح‌های عمرانی استان مشغول به‌کار هستند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: با حمایت بخش خصوصی و صادرکنندگان در ۶ ماهه  نخست سال جاری یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار صادرات کالا در خراسان رضوی داشته‌ایم  و صادارت کالاهای استان در ۶ ماهه امسال ۳۲ درصد رشد داشته است.

رشیدیان یادآور شد: سال گذشته خراسان رضوی چهار درصد سهم صادرات کشور را داشت و در ۶ ماهه امسال نیز ۴.۸ صادرات کشور را به دست آورده‌ایم، بنابراین صادرات استان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

ضریب نفوذ گازرسانی روستایی خراسان رضوی از میانگین کشوری بالاتر است

در ادامه مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز با بیان‌ اینکه ضریب نفوذ گازرسانی روستایی خراسان رضوی از میانگین کشوری بالاتر است؛ گفت: هم اکنون ضریب نفوذ گازرسانی روستایی استان ۸۳ درصد است که هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

سیدحمید فانی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به ۶۱۰ روستای خراسان رضوی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در دست اجرا است؛ افزود: با تکمیل و بهره‌برداری این طرح‌ها تا پایان نیمه نخست سال ۹۸ ضریب نفوذ گاز روستایی خراسان رضوی به ۹۷،۸ درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه پارسال ۳۶۵ روستا از نعمت گاز برخوردار شدند؛ بیان کرد: تغییر نرخ ارز در ماه‌های گذشته و آثاری که روی کالای طرح‌ها گازرسانی داشتند وقفه کوچکی در تسریع طرح‌ها داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: طرح عملیات گازرسانی به ۱۶ روستای جوین با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد و اعتبار ۳۱۵ میلیارد ریال در دست اجرا است.

گفتنی است؛ استاندار خراسان رضوی در سفر به جوین با خانواده شهید مرزبان مهدی امینی دیدار کرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.