محمد ودودمدنی،‌ گفت: کاروان احسان سلامت برای خدمت‌رسانی به هزار نقطه محروم کشور تجهیز شده است و از امروز کار خود را آغاز خواهد کرد.

تجهیز کاروان احسان سلامت برای خدمت‌رسانی به هزار نقطه محروم کشور

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محمد ودودمدنی نایب رئیس بنیاد اجتماعی برکت احسان در مراسم رونمایی و اعزام کاروان سلامت احسان به هزار نقطه محروم کشور، اظهار داشت: یکی از مواردی که ستاد اجرایی فرمان امام طی سال‌های اخیر به آن توجه ویژه داشته است بحث سلامت مردم مناطق محروم است؛ به طوری که طی روزهای گذشته شاهد رونمایی از اقدامات سلامت محور این ستاد بوده‌ایم. 

وی افزود: درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و مزمن از اقدامات خوب این ستاد به شمار می‌رود که مردم نیازمند مناطق محروم را تحت پوشش قرار داده است؛ همچنین بحث درمان ناباروری زوج‌ها و کاشت حلزون و درمان بیماری‌های ناشنوایی از دیگر اقدامات خوب ستاد اجرایی محسوب می‌شود. 

نایب رئیس بنیاد اجتماعی برکت احسان با اشاره به مراسم اعزام کاروان‌های احسان بنیاد برکت به هزار نقطه محروم کشور، توضیح داد: در این زمینه 3 تریلر که مجهز به تجهیزات پزشکی هستند و 2 تریلر خدماتی و همچنین 2 دستگاه کامیونت مجهز به تجهیزات پزشکی فعال شده‌اند و 10 چادر به مساحت 600 مترمربع که ظرفیت گنجایش 140 تخت بیمارستانی را دارند برای اعزام به مناطق محروم آماده شده‌اند. 

مدنی خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی‌های انحصاری این تجهیزات می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این کاروان‌ها می‌توانند به صورت پژوهشی به ارائه خدمات بپردازند و همچنین برای ارائه خدمت به مناطق محروم از اماکن صعب‌العبور بگذرند. 

وی با بیان اینکه کشور ما جزو 10 کشور دارای بلایای طبیعی زیاد است، گفت: این کاروان‌ها می‌توانند در بحران‌ها به ارائه خدمت بپردازند و همچنین این توانایی را دارند که تا مدت زمان 15 روز بدون اتصال به برق و آب شهری به افراد خدمت ارائه کنند. 

نایب رئیس بنیاد اجتماعی برکت احسان خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های این کامیون‌ها می‌توان به نصب دستگاه پلمدسین در آنها اشاره کرد که از این طریق بیماران به وسیله متخصصینی که در بیمارستان‌های کشور حضور دارند ویزیت خواهند شد. 

وی افزود: از هر کجا که کار به گروه‌های جهادی سپرده شد شاهد موفقیت چشم‌گیری بودیم به همین دلیل برای ارائه این خدمات نیز از پزشکان و گروه‌های جهادگر استفاده خواهیم کرد و یک بازه زمانی 10 روزه برای ثبت‌نام جهادگران برای شرکت در این اردوها را در نظر خواهیم گرفت. 

مدنی در پایان گفت: امیدواریم که با تلاش‌های صورت گرفته بتوانیم این خدمت را بیشتر تجهیز کنیم و اتاق عمل و  خدمات دندانپزشکی را نیز در آینده نزدیک به آن بیفزاییم. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.