فرمانده انتظامی کشور گفت: در ساعاتی از روز می‌توانیم با آنالیز کردن وضعیت ترافیک، آن را به شهروندان اطلاع‌رسانی کنیم تا ترددهای خود را برنامه‌ریزی کنند.

سردار اشتری: بهره‌گیری از فناوری‌های روز برای کنترل ترافیک یک ضرورت است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار اشتری‌ فرمانده نیروی انتظامی کشور در مراسم افتتاحیه مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی‌، اظهار کرد: با توجه به گستردگی‌ مأموریت‌ها و تنوع‌ آن‌ها باید از تکنولوژی‌ روز استفاده کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی، تصریح کرد: بهره‌گیری از فناوری‌های روز یک ضرورت است و باید به سمت فناوری‌های جدید برویم.

وی با اشاره به اینکه پلیس راهور همواره به طور مستقیم با شهروندان مرتبط است، افزود: باید یک مجموعه با دقت و همکاری توانمند داشته باشیم.

سردار اشتری با بیان اینکه نیروهای راهور، نیروهای متعهد و دانش‌ محور هستند، گفت: هر چقدر که ما رفت و آمد را تسهیل کنیم، در زندگی مردم به طور مستقیم اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 7 میلیون وسیله نقلیه در تهران تردد می‌کنند، تصریح کرد: مدیریت این مجموعه بزرگ یک همکاری بزرگ را از سوی سایر دستگاه‌ها می‌طلبد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به سیستم مانیتورینگ‌ این مرکز،تصریح کرد: این سیستم می‌تواند به سرعت موجب امدادرسانی‌ شود و مسیر را باز و اشکالات را برطرف کند.

وی افزود: برخی از مناطق به غیر از اینکه توجه رانندگان را می‌طلبند، بستری برای بروز تصادفات هستند که ما آن‌ها را بر اساس همین هوشمندسازی‌ می‌توانیم ارزیابی کنیم.

سردار اشتری تصریح کرد: در ساعاتی از روز می‌توانیم با آنالیز کردن وضعیت ترافیک آن را به شهروندان اطلاع‌رسانی کنیم تا ترددهای خود را برنامه‌ریزی کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که از ظرفیت‌های راهور استفاده کرده و زیرساخت‌های کشور را برای تسهیل تردد مردم استفاده کنیم، گفت: ما اعتقاد داریم که امنیت و آسایش مردم بر عهده ما است.

سردار اشتری‌ با بیان اینکه برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بهتر به مردم خدمت‌رسانی کنیم، تصریح کرد: تصادفات ما نسبت به یک دهه گذشته بیش از 10 هزار نفر کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در مقطعی سالانه 24 هزار تلفات داشتیم، گفت: این رقم امسال به 16 هزار مورد رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در دوره‌ای 13 میلیون وسیله نقلیه داشتیم‌ و امروز 33 میلیون وسیله‌ نقلیه داریم، گفت: سفرهای مردمی در حال حاضر افزایش یافته است، چنانچه یک زمانی پیک کاری ما ایام نوروز و تابستان بود، اما در حال حاضر مردم در هر تعطیلی به سفر می‌روند و ما از سفرهای مردمی خوشحال هستیم.

سردار اشتری‌ در پایان گفت: با وجود افزایش خودرو و میزان سفرها کاهش تلفات داشته‌ایم و در گزارشی هم که به رهبر معظم انقلاب ارائه کردیم، ایشان فرمودند: حتی یک نفر تلفات هم زیاد است و ما شرعاً‌ باید منویات‌ مقام معظم رهبری را عملی کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.