همدان- رضا کاظمی گفت: پراکندگی مرغداری‎ها باید اصلاح شود و به تجمیع زنجیره تولید در این حوزه برسیم.

تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار مرغداری‌ها و تجمیع زنجیره تولید در این حوزه/ پراکندگی مرغداری‌ها عاملی در رواج آنفولانزا

به‌گزارش قدس‌آنلاین، رضا کاظمی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن، با یادآوری اینکه در ۸ استان کشور پراکندگی مرغداری های زیاد اظهار داشت: همین موضوع عاملی در رواج آنفلوانزا در این استان‌ها شده است تولید تخم مرغ را تهدید می کند.

این مسئول افزود: ایجاد زنجیره تولید نقش موثری در شناسنامه‌دار شدن فعالیت مرغداران و تبدیل به نشان تجاری شدن تخم‌مرغ تولیدی آنها دارد.

وی با تاکید بر اینکه بروزسازی و تجهیز مرغداری ها به غیر از افزایش هزینه های تولیدی تخم مرغ تاثیری در تولید ندارد اظهار داشت:  فقط باید به زنجیره شدن و تجمیع فعالیت مرغداری‌ها متمرکز بود و از مسئولان جهادکشاورزی استان همدان درخواست کرد تا برای محقق شدن این هدف در حوزه تولید تخم‌مرغ استان در نقطه‌ای خاص برنامه ریزی کنند.

کاظمی با اشاره بر اینکه تخم‌مرغ با کیفیت کشور در استان همدان تولید میشود، افزود:  استان همدان به لحاظ زیر ساخت و فعالیت های واحد های مدرن مرغ تخم گذار شرایط مناسب اجرای طرح زنجیره شدن را دارد و اجرای این طرح دست واسطه را از تولید تا مصرف کوتاه می کند و برای تولید کننده و مصرف کننده مفید به فایده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن اظهار داشت: هدف دیگر از اجرای این طرح کاهش هزینه های تولید تخم مرغ است تا قیمت تمام شده محصول برای مرغدار ۶۴۰۰ تومان باشد.

کاظمی آمار صادرات تخم مرغ سال ۹۵ را حدود ۴۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: در سال قبل هم ۱۵ هزار تن تخم‌مرغ از کشور صادر شده است. همچنین  سرانه مصرف‌تخم مرغ در کشور نه نیم تا ۱۰ کیلوگرم است و باید افزایش یابد.

وی اظهار داشت: در ایران ۱۷۵۰ واحد مرغ تخم‌گذار با توانایی تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم مرغ فعال است مصرف سالانه کشور هم در حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تن است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.