معاون ورزش و جوانان مشهد گفت: ورزش بانوان مشهد با کمبود بودجه و سخت افزارها دست و پنجه نرم می‌کند.

ورزش بانوان مشهد با کمبود بودجه و سخت‌افزارها دست و پنجه نرم می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سمیرا دانایی اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی در دو بخش همگانی و قهرمانی فعالیت‌های مختلفی را دنبال می‌کند، در بخش همگانی محور هیئت بر معرفی ورزش‌های مختلف موجود در استان به عموم بوده که این روند به صورت بلند مدت انجام می‌شود.

مسئول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان شهرستان مشهد گفت: فعالیت اداره ورزش و جوانان استان به مرور بهبود می‌یابد و برنامه‌های بیشتر و با کیفیت بهتری برگزار می‌شود، بازتاب امور نیز به وضوح مشاهده شده است، بانوان به عنوان بخشی از جامعه هستند که بر همین مبنا همایش‌های مختلفی برگزار شده است.

دانایی خاطر نشان کرد: اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی جشنواره‌های مختلفی برای گروه‌های خاص نظیر افراد زیر نظر بهزیستی، سالمندان و مانند این افراد نیز برگزار کرده است، این ارگان امسال برای نخستین بار برنامه‌ای ویژه بیماران روانی برگزار کرده که مورد استقبال مسئولان آن منطقه بوده است.

وی تصریح کرد: هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی به شدت پای کار است و اداره ورزش و جوانان نیز سعی بر فعالیت افراد ساکن شهرستان‌های مختلف مشهد دارد، البته به تازگی ساکنان روستاهای مشهد نیز اولویت‌های خود را در اوقات فراغت تغییر داده و آن را با به دست گرفتن تلفن همراه خود پر می‌کنند.

دانایی بیان کرد: سال گذشته در روستاهای استان برنامه‌ای با عنوان "سنجش ساختار قامتی بانوان" در نظر گرفته شد که با برگزاری آن در پنج منطقه نتیجه گیری شد که ۹۹ درصد از بانوان دارای ناهنجاری قامتی هستند که این مسئله به مرور زمان آسیب‌های شدیدی به آنها وارد می‌کند.

وی ادامه داد: این برنامه از این هفته در پنج استان دیگر نیز برگزار می‌شود، همچنین لیگ آقایان در بخش مرکزی برگزار شده و در حال حاضر بانوان در انتظار اتمام لیگ این بخش هستند و پس از آن لیگ بانوان برگزار می‌شود، بانوان از هر لحاظی می‌توانند با مهارت کافی ظاهر شوند.

مسئول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان شهرستان مشهد افزود: بخش عمده‌ای از بانوانی که به تیم‌های ملی از خراسان رضوی اعزام می‌شوند ساکن مشهد هستند، تنها دلیل عدم پیشرفت آنها فقدان شرایط، امکانات و بودجه کافی است، به طور کلی وضعیت بودجه به هیچ عنوان کافی نیست و شرایط مطلوبی در استان وجود ندارد که این امر در بانوان دو برابر آقایان است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.