۷۰۰ نفر از مشهد برای خدمت به زائران و شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین حسینی به عراق اعزام می شوند.

اعزام ۷۰۰ خادم مشهدی به راهپیمایی اربعین

به گزارش قدس آنلاین، یک مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی در حاشیه گردهمایی خادمین ستاداعزام ۷۰۰ خادم مشهدی به راهپیمایی اربعین مردمی اربعین حسینی در مشهد گفت: این خادمان اغلب از میان اعضای هیاتهای مذهبی و مناطق مختلف شهرمشهد هستند.

علی محبت شریفی افزود: خادمان مشهدی با بهره گیری از کمکهای مردمی یک موکب در هر یک از شهرهای نجف، کاظمین، سامرا و ۲ موکب در کربلا برپا خواهند کرد و خدماتی از قبیل سه وعده غذا و اسکان رایگان در اختیار زئران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار خوهند داد.

وی گفت: تجهیزات این موکبها به وسیله ۱۰ کامیون و خادمان با بیش از ۱۷ دستگاه اتوبوس از ۲۳ مهر ماه به شهرهای مختلف عراق اعزام می شوند و با پایان یافتن ایام اربعین در ۱۳ آبان ماه به مشهد بازمی گردند.

پارسال حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از خراسان رضوی به صورت داوطلبانه برای خدمت به زائران اربعین حسینی در قالب ۵۷ ایستگاه خدمت رسانی در کشور عراق فعالیت داشتند.

سال گذشته ۶ شهرستان این استان بیش از ۲ موکب داشتند و شهرستان مشهد حدود نیمی از ایستگاههای خدمات به زائران اربعین را به خود اختصاص داده بود که مایحتاج و امکانات این ایستگاه های خدماتی از طریق ۲۸۹ کامیون به عراق منتقل شد. در مراسم اربعین پارسال بیش از ۱۶۵ هزار نفر از خراسان رضوی شرکت کردند.

منبع:صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.