جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که دولت رامی حمدالله با بیانیه های خود و به ویژه آنچه در نشست امروز سه شنبه درباره غزه آمده بود، بر سیاست دروغگویی خود و فریب افکار عمومی مهر تایید زد.

حماس: دولت حمدالله دیگر شایستگی اداره امور فلسطین را ندارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، "فوزی برهوم" سخنگوی حماس روز سه شنبه با صدور بیانیه ای مطبوعاتی در واکنش به بیانیه دولت حمدالله خاطر نشان کرد که دولت تشکیلات خودگردان فلسطین سعی می کند بر روی نقش اساسی خود در محاصره غزه سرپوش بگذارد و از درد و رنج ملت فلسطین در غزه لذت می برد و سعی در تحریک رژیم صهیونیستی به تداوم بخشی به محاصره غزه دارد.

وی افزود:«نقش به دور از احساس مسئولیت دولت رام الله در تعامل با طرح های ارائه شده برای حل مشکلات باریکه غزه و تهدیدات آن علیه شرکت انتقال سوخت خریداری شده توسط کمک مالی قطر، بهترین دلیل برای ایفای نقش زشت این دولت در زمینه ضربه زدن به عوامل و مولفه های پایداری ملت فلسطین در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی است.»

سخنگوی حماس تصریح کرد که اقدامات صورت گرفته نشان می دهد که دولت حمد الله دیگر شایستگی ملی و حرفه ای اداره امور فلسطین را ندارد و امین مقدرات ملت فلسطین نیست.

وی همچنین خواستار تشکیل دولت وحدت ملی شد که به تمامی مسئولیت های خود در زمینه خدمت برابر به تمامی اقشار ملت فلسطین عمل کند.

این در حالی است که امروز سه شنبه یک کامیون حامل مواد سوختی وارد باریکه غزه شد و گفته می شود که این محموله در راستای تلاش های قطر و سازمان ملل متحد برای کاهش تنش در اوضاع غزه و جلوگیری از وقوع جنگ میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی به این منطقه ارسال شده است. منابع محلی، ارزش سوخت وارد شده به غزه را 60 میلیون دلار اعلام کرده اند و گفته می شود که این محموله جوابگوی فعالیت نیروگاه برق غزه برای بازه زمانی 6 ماهه است.

اما، سخنگوی رامی حمدالله نخست وزیر دولت رام الله با انتقال این محموله سوختی به غزه مخالفت کرد و گفت که هر گونه کمک مالی طرف های بین المللی به غزه باید از طریق دولت فلسطین یا با هماهنگی آن صورت گیرد و بدین ترتیب، وحدت ملی فلسطین حفظ شده و جلوی هر گونه طرحی برای جداسازی غزه از کرانه باختری گرفته شود.

گفتنی است که یک مسئول قطری امروز یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری رویترز خاطر نشان کرده بود که این کشور به درخواست کشورهای حامی مالی فلسطین در سازمان ملل متحد، قصد کمک به حل بحران برق باریکه غزه را دارد تا بدین ترتیب جلوی تشدید بحران انسانی کنونی در غزه گرفته شود.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.