گیلان- محمدمهدی بحرالعلوم گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۴ هزار نفر قاری و بیش از هزار نفر حافظ قرآن دارند.

دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۴ هزار نفر قاری قرآن دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، محمدمهدی بحرالعلوم رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت:‌ در حال حاضر ۴ هزار نفر قاری و حدود هزار و ۱۰۰ نفر حافظ قرآن در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و بخش‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت فعال بوده و حضور دارند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد:‌ در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که امسال به میزبانی گیلان برگزار می‌شود ۶۳ هزار نفر شرکت کردند که ۵۹۵ آنان از دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستند.

بحرالعلوم به مخاطبان این جشنواره در دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود:‌ دانشجویان‌،‌ اساتید و کارمندان سه قشری هستند که در جشنواره قرآنی دانشگاه علوم پزشکی در بخش‌های مختلف تعیین شده آن ثبت‌نام کردم و آثار و فعالیت‌های آنان توسط هیئت‌های ویژه داوری می‌شود.

وی بخش‌ها و رشته‌های جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را برشمرد و تصریح کرد:‌ بیست و سومین دوره این جشنواره مطابق هر سال در ۶ بخش مجزا شامل بخش ادبی،‌ هنری،‌ پژوهشی، فناوری،‌ آورایی و معارفی و در ۴۳ رشته مختلف برگزار می‌شود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد:‌ جشنواره قرآن و عترت علاوه بر دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در سایر دانشگاه‌های مجموعه وزارت علوم یعنی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور نیز برگزار می‌شود.

بحرالعلوم از رشد بسیار بالای تعداد متقاضیان شرکت در جشنواره قرآن و عترت خبر داد و عنوان کرد:‌ امسال حدود ۶۳ هزار و ۹۲۶ نفر در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برای شرکت در این دوره ثبت نام کردند که ۴۰ هزار نفر آنان از بانوان و مابقی از آقایان بودند.

وی با تأکید بر اینکه آثار ۵ بخش از مجموع ۶ بخش جشنواره قرآن و عترت داوری شده‌اند ابراز داشت:‌ مجموعه افرادی که فعلاً در جشنواره قرآن و عترت حضور دارند آثارشان قبلاً داوری شده و در بخش آوایی شامل حفظ و قرائت و تواشیح نیز شرکت کنندگان امروز با هم مسابقه می‌دهند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت:‌ برای انتخاب میزبان هرساله مذاکراتی را با دانشگاه‌های علوم پزشکی متقاضی انجام می‌دهیم که پس از بررسی پارامترهایی نظیر جذابیت آن استان،‌ امکانات دانشگاه،‌ عوامل اجرایی و نظیر این‌ها میزبان معرفی می‌شود.

بحرالعلوم با تأکید بر اینکه ۲۲ سال از آخرین زمان میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گذرد افزود: البته جشنواره قرآن و عترت نیز هم از بعد کمیت شرکت کنندگان و هم از لحاظ کیفیت آثار و فعالیت‌ها بسیار پیشرفت داشته و دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز از این امر مستثنی نیست.

وی تعداد شرکت کنندگان در جشنواره قرآن و عترت امسال را بیش از ۶۳ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت:‌ در دوره بیستم این جشنواره بیش از ۱۷ هزار و ۹۱۶ نفر،‌ در دوره بیست و یکم بیش از ۲۵ هزار نفر و در دوره بیست و سوم حدود ۴۹ هزار و ۹۲۹ نفر شرکت کرده بودند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: رشته‌های معارفی شامل نهج‌البلاغه،‌ صحیفه سجادیه،‌ تفسیر موضوعی و امثالهم‌ بیشترین بخشی هستند که در حال حاضر مورد توجه و استقبال دانشجویان و مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

بحرالعلوم نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی را از اهداف این جشنواره خواند و گفت:‌ علاوه بر این‌ها مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برای اهداف مشخص شده برنامه‌های مفصلی را تدوین و به مرحله اجرا می‌گذارند.

وی از تدوین یک برنامه پنج ساله در مجموعه وزارت بهداشت و درمان جهت ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی ایرانی خبر داد و افزود:‌ در این راستا علاوه بر تدوین برنامه‌های مشخص و ابلاغ آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش‌های نهایی از میزان کارکردها در سامانه ویژه ثبت و ضبط می‌شود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت:‌ استفاده مطلوب از زبان هنر در بخش‌های نقاشی،‌ خطاطی،‌ تئاتر و نظایر این نیز مورد توجه مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت قرار دارد که برای آن بخش‌ها و حوزه‌های کارکردی مختلفی نیز تعریف شده است.

بحرالعلوم با بیان اینکه در جشنواره قرآن و عترت امسال از رؤسای کانون‌های چندگانه دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز دعوت شده ابراز داشت:‌ این کار با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر بین کانون‌های مختلف و تلفیق آراء و نظرات در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت با شرکت برگزیدگان نهایی رشته‌های مختلف سخن گفت و عنوان کرد:‌ پس از معرفی برگزیدگان جشنواره امسال دانشگاه‌های علوم پزشکی این جشنواره با حضور دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام نور به صورت ملی و کشوری نیز برگزار می‌شود.

بحرالعلوم با بیان اینکه سابقه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جشنواره ملی قرآن و عترت بسیار درخشان است بیان داشت:‌ در جشنواره ملی سال گذشته از مجموع ۱۶۰ رتبه معرفی شده ۴۲ رتبه به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص پیدا کرد که نشان‌دهنده ظرفیت‌های بالای این مجموعه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.