حجت الاسلام عظیم آسوده گفت: از ابتدای امسال ۲۶ وقف جدید به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده است.

اقبال واقفان استان به امور قرآنی افزایش یافت/تغییر جهت وقف‌ها به سمت نیازهای روز

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی، اظهار داشت: با تلاش معاونت فرهنگی این اداره کل و مبلغان در آگاهی بخشی به واقفان، نیات آنان به سوی وقف در حوزه های جدید کشیده شده است.

وی افزود: هم اینک انجمن یاوران وقف در این اداره تشکیل شده که با تشریح نیاز روز جامعه و کمبودهای بخش های مختلف، مشاوره لازم را به واقفان می دهد.

حجت الاسلام آسوده از وقف برای دانش آموزان نیازمند، ازدواج آسان جوانان، نیازمندان، آموزش و... به عنوان مهمترین نیازها و کمبودهای جامعه برای تخصیص دادن وقف های جدید یاد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: در گذشته بیشترین نیات واقفان برای اطعام و عزاداری امام حسین(ع) بود ولی هم اکنون جهت وقفها به سمت نیازهای روز تغییر کرده است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال ۲۶ وقف جدید به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: شهرستان فاروج با ۱۰ وقف، بیشترین وقف ها را داشته و شیروان با پنج وقف، اسفراین با چهار وقف، مانه و سملقان با سه وقف و بجنورد، گرمه و جاجرم هر کدام با دو وقف در جایگاه های بعدی بوده اند.

حجت الاسلام آسوده، بیشترین نیات وقف های جدید را مربوط به هزینه کرد برای حوزه های علمیه و امور قرآنی، توسعه فضای امام زادگان، تامین دارو و درمان، اطعام و عزاداری امام حسین (ع) اعلام کرد.

وی بیان کرد: از مجموع وقف های امسال دو آپارتمان به ارزش هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شیروان به نیت حوزه های علمیه و چهار باب مغازه به ارزش هشت میلیارد ریال در فاروج به نیت امور قرآنی عمده ترین وقف های صورت گرفته در استان بوده اند.

استان خراسان شمالی دارای پنج هزار و ۵۶۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۳۲۸ رقبه است.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.