علیرضا جهانگیری با اشاره به همکاری دولت سوریه با سازمان منع سلاح های شیمیایی، بر اجتناب از سیاسی کاری در این پرونده و پرهیز از سیاه نمایی در خصوص همکاری سازنده سوریه با سازمان مذکور تاکید کرد.

نماینده ایران: باید از سیاسی کاری در پرونده سوریه پرهیز شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، هشتاد و نهمین اجلاس شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از 17 تا 20 مهر سالجاری در مقر این سازمان در لاهه در حال برگزاری است.

علیرضا جهانگیری سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، در روز نخست اجلاس طی سخنانی ضمن انتقاد از تصویب سازوکار انتساب کاربرد سلاح‌های شیمیایی در چهارمین کنفرانس ویژه کشورهای عضو کنوانسیون که فراتر از وظایف سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است، تخصیص هرگونه بودجه برای اجرای این تصمیم غیراجماعی و بحث برانگیز و تغییر ساختار سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از جمله تاسیس اداره جدیدی تحت عنوان اداره ویژه انتساب را بدون توجیه خواند.

وی در خصوص نحوه دستیابی به تصمیم کنفرانس ویژه کشورهای عضو اضافه کرد: متاسفانه برخی دولت‌های عضو سازمان حتی در موضوعات حیاتی از تصمیمات اجماعی فاصله گرفته و به دنبال منحرف کردن سازمان از ماهیت فنی آن هستند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در خصوص انهدام سلاح‌های شیمیایی سوریه، ضمن استقبال از پیشرفت‌های حاصله در این زمینه و با عنایت به همکاری دولت سوریه با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، بر اجتناب از سیاسی کاری در این پرونده و پرهیز از سیاه نمایی در خصوص همکاری سازنده سوریه با سازمان تاکید کرد.

سفیر کشورمان در خصوص دهمین دوره بین‌المللی ابعاد پزشکی کمک و حفاظت در برابر سلاح‌های شیمیایی که از 9 تا 13 مهرماه (1 تا 5 اکتبر) سال جاری در تهران برگزار شد، عنوان کرد: این دوره به منزله فرصتی ارزشمند برای تقویت دانش و مهارت پزشکان برای معالجه قربانیان سلاح‌های شیمیایی محسوب می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.