رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری تعداد ۱۱۰ هزار فقره وام ازدواج را در استان خراسان توزیع کنیم، گفت: در حال حاضر حدود۲۷ هزار و ۹۶۸ نفر در صف دریافت تسهیلات هستند.

توزیع ۱۱۰ هزار فقره وام ازدواج تا پایان سال

به گزارش قدس آنلاین، حسن عزیزی در حاشیه سفر خود به کاشمر با بیان اینکه رصد وام‌های پرداختی ازدواج یکی از موضوعات مهمی است که در دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان استان پیگیری می‌شود، افزود: براساس بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۷ باید به هر یک از زوجین مبلغ ۱۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه طی پنج ماه نخست سال جاری در کل کشور تعداد ۴۴۲ هزار و ۱۶۸ فقره وام ازدواج پرداخت شده که معادل ۶۵.۶۳ درصد کل متقاضیان دریافت تسهیلات بوده است، افزود: پوششی که برای دریافت کنندگان تسهیلات از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه در خراسان رضوی داشته‌ایم ۶۲ درصد بوده است.

عزیزی از وجود اختلاف حدود ۱۰ درصدی پرداخت تسهیلات در خراسان رضوی با میانگین کشوری خبر داد و اظهار کرد: این کاهش بیانگر این است که باید مجموعه بانک‌ها تلاش بیشتری کنند تا آمار زوجین جوانی که در صف دریافت تسهیلات هستند کاهش پیدا کند.

رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تعداد تسهیلات پرداختی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه را ۴۵ هزار ۳۲۳ فقره اعلام کرد و افزود: افزایش پرداخت تسهیلات ازدواج نشان می‌دهد مجموعه بانکی استان در هر ماه که می‌گذرد تعداد بیشتری از متقاضیان را پذیرش می‌کنند.

وی بیان کرد: تعداد کل متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ۷۳ هزار و ۲۹۱ نفر بوده‌اند که تاکنون ۶۲درصد آن پرداخت شده است.

عزیزی در ادامه گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه تعداد افراد در انتظار تعیین شعبه ۱۰هزار و ۱۲۱ نفر، تعداد افراد در انتظار پذیرش در شعبه ۴ هزار و ۶۲۵ نفر، تعداد افراد در انتظار تکمیل مدارک ۱۰ هزار و ۶۸۳ نفر، تعداد افراد در انتظار اخذ وام ۲۵۳۹ نفر، کل متقاضیان در انتظار صف پرداخت وام ۲۷ هزار و ۹۶۸ نفر و تعداد کل تسهیلاتی که پرداخت شده ۴۵ هزار و  ۳۲۳ فقره بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری تعداد ۱۱۰ هزار فقره وام های ازدواج را در استان توزیع کنیم، گفت: در حال حاضر حدود ۲۷ هزار و ۹۶۸ نفر  در صف دریافت تسهیلات هستند.

رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه امیدواریم پوشش تسهیلاتی را که سال گذشته ۹۴ درصد بود را در سال جاری یا ثابت نگه داریم و یا افزایش داشته باشد، گفت: امسال برای جوانان استان در حوزه اعطای تسهیلات وام‌های ازدواج با مشارکت بخش خصوصی سامانه ای را تحت عنوان تسهیلات ازدواج آسان راه‌اندازی کردیم.

وی با اعلام اینکه با ثبت نام در این سامانه به هریک از زوجین ۶۰ میلیون تومان تسهیلات در دو بخش ارائه خدمات و ارائه کالا مبتنی بر کالای ایرانی و حمایت از تولید داخل پرداخت می‌شود، بیان کرد: این طرح با کمک بخش خصوصی و مجموعه ای از بانک‌های استان در قالب دولتی در حال انجام است.

عزیزی با بیان اینکه اکنون جایگاه مناسبی در  پرداخت تسهیلات در کشور نداریم، گفت: متاسفانه رتبه خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات ازدواج از میانگین کشوری کمتر است و باید این عقب ماندگی را جبران کنیم. وی همچنین با اشاره به اینکه اگر جوانانی که در گذشته اقساط تسهیلاتی را که دریافت کرده‌اند به موقع پرداخت کنند تعداد جوانان بیشتری می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند، افزود: دولت تلاش می‌کند زمینه ازدواج زودتر جوانان را فراهم کند.

وی در پایان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۲۸ هزار و ۶۰۱ واقعه ازدواج و ۸۲۲۶ واقعه طلاق در استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.