البرز- سرهنگ رضا گودرزی با اشاره به شایعات ریختن گازوئیل و روغن در سطح جاده کرج چالوس، گفت: پس از دو سال بررسی شبانه روزی ماموران راهداری و راهور، دیده نشده است که کسی در جاده روغن بریزد و بر اثر ریختن روغن و گازوئیل هنگام تصادفات، جاده لغزنده می شود.

ریختن روغن و گازوئیل درجاده چالوس عمدی نیست/ لزوم شستشوی جاده توسط ماموران راهداری

سرهنگ رضا گودرزی رییس پلیس راه استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص علل لغزندگی جاده چالوس و نقش عوامل انسانی در آن اظهار کرد: ما هنوز به این یقین نرسیده ام که فرد یا افرادی در جاده گازوئیل ریخته باشند چراکه نه ماموران پلیس راه و نه عوامل راهداری چیزی مشاهده نکرده اند.

وی افزود: سیاستی پشت این موضوع و خبرسازی‌ها است تا برای کسانی که به عنوان جرثقیل حمل خودرو در این جاده کار می کنند ایجاد مشکل کنند.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه برخی می گویند این جرثقیل داران بدون مجوز در جاده فعالیت می کنند، گفت: صاحبان این خودرو ها مدعی هستند ۳۰ سال در این جاده کار می کنند و در نهایت شغل شان همین است و بایستی به آنها مجوز داده شود.

وی ادامه داد: ما معتقدیم بر علیه این افراد توطئه ای صورت می گیرد اما به این یقین نیز رسیده ایم که تصادفات در جاده کرج به چالوس به علت لغزندگی در اثر ریختن ضد یخ و روغن ترمز می باشد.

رئیس پلیس راه استان البرز با تاکید بر اینکه راهداری هنگام تصادفات  و به علت لغزندگی بایستی با ماشین آلات «جت ون» جاده را شستشو دهد، گفت: ماموران راهداری با ریختن خاک درجاده در زمان بارندگی مجدد با اولین ترمز باعث تصادف در جاده می شوند و اینکه مردم می گویند جاده لغزنده است درست به نوعی درست است.

سرهنگ گودرزی با تاکید بر اینکه ماموران راهداری باید حتما جاده را حین تصادفات شستشو دهند، گفت: به علت دو طرفه بودن جاده چالوس اکثر تصادفات رخ به رخ است وبه همین دلیل بنزین و روغن در جاده ریخته می شود که این اتفاق عمدی نیست.

وی درادامه گفت: گفته می شود ریختن گازوئیل کار جرثقیل داران و امداد خودرو است ولی وقتی بسیاری از این رانندگان در روستا های اطراف زندگی می کنند و محل رفت و آمد خود و خانواده هایشان همان حوالی است انجام این کار توسط رانندگان جرثقیل به نظرم منطقی نیست.

رئیس پلیس راه استان البرز در خصوص مشکل آسفالت جاده کرج- چالوس گفت: آسفالت مورد آزمایش قرار گرفته و آسفالت خوبی است ولی برای اقلیم این جاده مناسب نیست چراکه در جاده هایی که یخبندان می شود و پیچ زیاد دارد باید آسفالت دانه درشت استفاده شود تا سطح اصطکاک با لاستیک ماشین بیشتر باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.