جمعیت پارلمانی شورای اروپا خواستار توقف تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی شد.

نمایندگان اروپایی خواستار توقف جنایت ها علیه کودکان فلسطینی شدند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، "لیلیان موری باسکی" نماینده پارلمان سوئیس پیش نویس طرحی را برای حمایت از کودکان فلسطینی ارائه داده بود که ۴۷ نفر از اعضای جمعیت پارلمانی شورای اروپا به آن رای موافق، ۱۱ نفر رای مخالف و ۴ نفر هم رای ممتنع دادند.

در پیش نویس این طرح از رژیم صهیونیستی خواسته شده است تغییراتی در قوانین خود از طریق همکاری با سازمان یونیسف، صلیب سرخ جهانی، جامعه مدنی و طرف های فعال ذی ربط به منظور حمایت از حقوق کودکان فلسطینی و توقف بدرفتاری با آنان ایجاد کند.

این جمعیت همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته است به معیارهای شورای اروپا در مورد حقوق کودکان پایبند باشد و قطعنامه های سازمان ملل در این زمینه را نقض نکند.

طرح مذکور از رژیم صهیونیستی می خواهد بازداشت کودکان فلسطینی در جریان حمله به منازلشان، بازجویی شبانه از آنان و بستن چشمان آنان در هنگام بازداشت را متوقف کند.

در این طرح بر ضرورت ثبت تمامی مراحل بازجویی از کودکان فلسطینی و ارائه اطلاعات لازم به آنان به زبان خودشان و عدم بازداشت و یا حبس انفرادی هیچ کودکی تاکید شده است.

رژیم صهیونیستی سال ۲۰۱۶ از همکاری با جمعیت پارلمانی شورای اروپا در رابطه با مسئله کودکان اسیر فلسطینی در زندان های این رژیم خودداری کرد.

این در حالی است که هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین، باشگاه اسیر و انجمن حمایت از اسرا و حقوق بشر "ضمیر" روز دوشنبه گذشته در بیانیه ای تاکید کردند که رژیم صهیونیستی ماه سپتامبر گذشته ۳۷۸ فلسسطینی از جمله ۵۲ کودک و ۱۰ زن و دختر را به اسارت گرفته است.

هم اکنون بیش از ۶۵۰۰ فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند که در میان آنان ۵۲ زن و دختر و حدود ۲۰۰ کودک دیده می شود. ۴۳۰ نفر از اسرا هنوز مورد محاکمه قرار نگرفته اند و تحت بازداشت موقت هستند و رژیم صهیونیستی به بهانه های مختلف مدت بازداشت این افراد را تمدید می کند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.