چند روزی است که ترکیه و منابع معارض مدعی هستند که گروه‌های تروریستی حاضر در منطقه عاری از سلاح در شمال سوریه سلاح‌های سنگین خود را خارج کرده‌اند، ولی تروریست‌ها شامگاه گذشته مناطق غربی حلب را با توپخانه گلوله‌باران کردند.

حمله توپخانه‌ای تروریست‌ها به شمال غرب حلب

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ترکیه و رسانه‌های معارض از چند روز پیش مدعی هستند که سلاح‌های سنگین تروریستها از منطقه «عاری از سلاح» در شمال این کشور تخلیه شده است.

«رامی عبدالرحمن» رئیس گروه موسوم به «حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- چندی پیش اعلام کرد که عناصر وابسته به گروه تروریستی «فیلق الشام» از بامداد یکشنبه 8 مهر ماه جاری جنگ‌افزارهای سنگین مانند توپ و خمپاره‌انداز را از ریف جنوبی حلب و حاشیه غربی شهر حلب که در ضمن منطقه عاری از سلاح قرار دارد، خارج کرده‌اند.

منطقه عاری از سلاحی که روسیه و ترکیه بر سر آن توافق کردند شامل منطقه‌ای در عمق 15 تا 20 کیلومتر در خطوط تماس بین نیروهای ارتش سوریه و گروههای تروریستی در اطراف ادلب، بخشهایی از ریف شمالی حماه، ریف غربی حلب و ریف شمالی لاذقیه است.

با وجود اینکه غرب حلب در ضمن منطقه عاری از سلاح است، گروههای تروریستی حاضر در این منطقه محله «الزهراء» در شمال غرب حلب را بمباران کردند.

خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک که در حلب حضور دارد، اعلام کرد که این حملات توپخانه‌ای و موشکی چند روز پس از آن صورت گرفت که تکمیل روند خارج کردن سلاح سنگین از منطقه اعلام شده بود.

وی تأکید کرد که تروریستهای حاضر در محله الزهراء اواخر نیمه شب سه شنبه محله‌های «شاعر النیل، الشهباء الجدیده» و اطراف ساختمانهای وزارت بهداشت را بمباران کردند.

در واقع این حملات، تلفات جانی در پی نداشته است، ولی خسارات مادی بر جای گذاشت.

منابع امنیتی نیز اعلام کردند که ارتش سوریه در شمال غرب حلب در واکنش به این حملات با تروریستها درگیر شد و آنان را هدف حملات خود قرار دارد.

صبح روز گذشته نیز ارتش سوریه با تروریستها در غرب حلب درگیر شد. پیش از این درگیری، تروریستها مناطق مسکونی در این منطقه را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند.

در ریف شمال غربی حلب گروههای تروریستی حضور دارند که «نور الدین الزنکی، أحرار الشام» و فیلق الشام از جمله مهمترین این گروهها هستند.

در واقع این گروهها تحت لوای ائتلاف موسوم به «الجبهه الوطنیه للتحریر» فعالیت می‌کنند؛ ائتلافی که مدعی است در راستای توافق ادلب، سلاح سنگین خود را از منطقه عاری از سلاح خارج کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.