البرز- تیر شورای شهر کرج برای انتخاب شهردار باز هم به سنگ خورد واین بار سد سفت وزارت کشور مانع از تکمیل این فرایند وحضور گزینه مدنظر و منتخب در سمت شهردار کرج شد.

شورای شهر کرج رو نوار ناکامی/ "شهرداری" که بازهم انتخاب نشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اعضای شورای شهر که از مکاتبات روزها وهفته های اخیر خود برای متقاعد کردن وزارت کشور جهت صدور حکم سیروس شفقی ناامید شده اند در جلسه امروز خود رای به بررسی گزینه های جدید برای تصدی سمت شهردار دادند.

نمایندگان مردم در پارلمان شهری پس از کنار گذاشتن اصغر نصیری در اواخر سال گذشته مدت هاست موفق به تکمیل فرایند انتخاب شهردار برای کرج نمی شوند و گزینه های انتخابی آنها یکی پس از دیگری به دلایل مختلف وبعضا عجیب تاییدیه نهایی را نمی گیرند.

مجید سریزدی، محمدرضا احمدی نژاد و در نهایت سیروس شفقی در طی ماه های اخیر از سوی شورای شهر برای تصدی سمت شهرداری کرج معرفی شده اند اما آنچه در نهایت حاصل شده تداوم اداره شهرداری کرج به شکل سرپرستی بوده است.

حال در شرایطی که شورای شهری ها از تایید حکم سیروش شفقی فرماندار فعلی کرج و گزینه منتخب خود ناامید شده اند قرار است بازهم داستان از سر خط آغاز شود و ۱۳ عضو شورا مجددا به میدان انتخاب و رای گیری برای معرفی شهردار بازگردند.

براین اساس تصمیم گیری برای انتخاب شهردار و رای گیری در این خصوص به جلسه شنبه هفته آینده  موکول شد ومقرر شده نامزدهای انتخاب شهردار در جلسات غیرعلنی حضور می یابند وبرنامه های خود را ارائه دهند.

در این ارتباط  سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در پستی که در صفحه مجازی خود منتشر کرده به این اتفاق واکنش نشان داده و گفت: حتی اگر تصمیم بدی گرفته بودیم باید به تصمیم شورا احترام گذاشته می شد.

رحیم خستو با اشاره به رای مخالف خود به نامه وزیر کشور، افزود: در رابطه با نامه وزارت کشور من رای مخالف دادم به دلیل آن که در قانون اساسی جایگاه شورا مشخص است که چه نقش و وظایفی دارد.

وی بیان کرد: برخی عنوان کرده اند که برای انتخاب شهردار باید با وزیر کشور رایزنی می کردیم، کجای قانون گفته شده که برای انتخاب شهردار باید با شخص وزیر کشور هماهنگ کرد؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان این که کجا امکان دیدار عضو شورا یا حتی رییس شورا با وزیر کشور وجود دارد، ادامه داد: در همین مدت دوستان بارها درخواست دیدار با وزیر را داشته اند ولی امکان دیدار فراهم نشد.

خستو گفت: ما از نماینده عالی دولت یعنی استاندار خواستار پیگیری موضوع را کردیم و این که استاندار از وزیر کسب تکلیف کرده اند یا نه الله اعلم.

این عضو شورا تاکید کرد: در عین دفاع از شورا و تک تک همکاران معتقدم که حق شورا تضییع شد، حتی اگر تصمیم بدی هم گرفته بودیم باید به تصمیم شورا احترام گذاشته می شد تا شورا خود پاسخگوی تصمیمات خود باشد.

کرج ماه ها است شهردار ندارد و انتخاب شورای شهری ها به دلایل مختلف ختم به خیر نمی شود بنابراین باید صبر کرد و دید درنهایت شورای شهری های دوره پنجم چه زمانی می توانند جای خالی سمت شهردار کرج را پر کنند واین خان سخت را پشت سر بگذارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.