همدان - علیرضا رفیعی پور با اشاره به اینکه نظام حاکمیتی دامپزشکی عزمی جدی برای حذف بیماری تب مالت دارد گفت: بیماری تب مالت یک بیماری‌ مشترک بین انسان و دام با نشانه بارزی مانند سقط جنین است.

عزم جدی دامپزشکی برای حذف تب مالت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا رفیعی پور رئیس دامپزشکی کشور، درکنگره تب مالت مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: اکنون با نبود کنترل هدفمند در کشورهای همجوار ایران کنترل بیماری تب مالت در ایران سخت تر شده است.

رئیس دامپزشکی کشور واکسیناسیون، مراقبت فعال، آموزش و ترویج، تست و پیشگیری از کشتار غیرمجاز را از جمله عوامل کنترل این بیماری عنوان کرد و افزود: محدودیت اعتبارها در این حوزه وجود دارد که مسئولان باید حمایت بیشتری از دامپزشکی را در این‌باره انجام دهند.

وی گفت: سالانه بیش از ۱۱ میلیون دام جوان که ۹۰ درصد جامعه دامی را شامل می شود توسط دامپزشکی واکسینه می شود. همچنین  ۷ هزار نفر از نیروی سازمان دامپزشکی و ۳۰ هزار نفر از بخش خصوصی برای کنترل بیماری های دامی با سازمان دامپزشکی کشور همکاری دارند.

وی اظهار داشت:  باتامین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در هر استان، می‌توان در بازه سه ساله بروز بیماری تب مالت را در کشور به حد استاندارهای جهانی کاهش داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.