البرز- سید مجید موسوی گفت : این استان با دارا بودن ۱۲۰ واحد مرغداری، مرغ تخمگذار وظرفیت تولید حدود ۹ میلیون قطعه پنجمین استان کشور از نظر ظرفیت و چهارمین استان از نظرتولید تخم مرغ در کشور است.

سالانه ۹۷ هزارتُن تخم مرغ در البرز تولید می شود

سید مجید موسوی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرزدر گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: پتانسیل سالیانه تولید تخم مرغ در استان البرز بیش از ۹۷ هزارتن است که حدود ۳۰هزار تن از آن نیاز داخلی استان و مابقی یعنی به سایر نقاط کشور صادر می شود.

وی سرانه تولید تخم مرغ در کشور را ۱۱.۵ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: این مقدار مصرف در استان البرز معادل ۳۵ کیلوگرم می باشد .

موسوی یادآور شد : با توجه به حجم جوجه و پولت ریزی در واحدهای مرغداری تخمگذار فعال استان هیچگونه نگرانی در تامین نیاز داخلی و حتی صادرات این محصول وجود ندارد و افزایش میزان تولید در این استان نشان دهنده بالابودن تکنولوژی در سطح واحدهای تولیدی است .

موسوی در خصوص مزایای مصرف تخم مرغ گفت : تخم مرغ یکی از کامل ترین، ارزان ترین و فراوان ترین غذاهای پروتئینی است و با تامین تمامی اسیدهای آمینه ضروری بدن، در تغذیه سالم با ارزشترین و بالاترین کیفیت پروتئین را در مقایسه با گوشت، لبنیات و حبوبات دارد و به تمامی رده های سنی حتی زنان باردار و شیرده، ورزشکاران، اطفال و نوجوانان نیز توصیه شده است.

این مسئول عنوان نمود: متاسفانه در رسانه های ما برای مصرف شیر و تخم مرغ تبلیغات زیادی انجام نمی شود، این در حالی است که مصرف تخم مرغ موجب بالا رفتن چربی خوب خون (HDL) می شود و لازم است تا هر فرد سالم روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تصریح کرد: اکثر مصرف کنندگان از این حقیقت بی اطلاع هستند که تخم مرغ تقریبا' تمامی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مورد نیاز انسان را دارا می باشد و میزان پروتئین در سفیده تخم مرغ ۶۰ درصد و زرده تخم مرغ ۴۰ درصد است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.