مراسم تشییع پیکر بهرام شفیع مجری با سابقه تلویزیون، با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان صدا و سیما برگزار شد.

بدرقه مجری خوش‌نام ورزشی به خانه ابدی/ پیکر بهرام شفیع تشییع شد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین ، مراسم تشییع پیکر بهرام شفیع مجری با سابقه تلویزیون، با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان صدا و سیما برگزار شد. 

رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما، مجید زین العابدین مدیر شبکه یک، جواد خیابانی، حسین ذکایی، عادل فردوسی پور، بیژن خراسانی، مسعود اسکویی (از گزارشگران و مجریان ورزشی)، علی فتح‌الله زاده (مدیر باشگاه استقلال) و پرویز مظلومی در این مراسم حضور داشتند. دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی هم در این مراسم حاضر شد و پیام تسلیت او برای درگذشت بهرام شفیع قرائت شد. این مراسم با پخش گزارش‌هایی از زنده‌یاد بهرام شفیع و اجرای جواد خیابانی آغاز شد.

جواد خیابانی: 27 سال شاگردی بهرام شفیع را کردم

خیابانی در ابتدای این مراسم گفت: لرزش صدای من را بر قامت خود ببخشید. ما امروز حق داریم در نبود مردی که همیشه حامی ما بود، بلرزیم و بترسیم. مسابقات ورزشی را خیلی راحت می شود اجرا کرد؛ ما آن را از بهرام شفیع یاد گرفتیم. اما این نوع اجرا برای ما خیلی سخت است و ما آن را یاد نگرفتیم.  ما از شمع محفل گرم سازمان صدا و سیما یاد می‌کنیم. روح بهرام شفیع اینجاست و امیدوارم که شاد شاد باشد.

خیابانی با گریه اظهار کرد: همه ما از این مرد خاطره داریم. یک ماه نمی شد که در بیمارستان بستری بود؛ اما همان احوال هم قهقهه می‌زد و می‌خندید. ورزش و مردم یعنی برنامه مردم و از قدیمی ترین برنامه های سازمان صدا و سیما محسوب می شود. این برنامه، تماماً خاطرات بهرام شفیع است؛ ورزش و مردم یعنی برنامه بهرام شفیع‌.

وی تاکید کرد: من ۲۷ سال است که برای او شاگردی می کنم و معتقدم که امروز پیکر بهرام شفیع از بین ما رفت ولی روح او همیشه با ما همراه است.

رضا پورحسین: شفیع پهلوان اجرا بود

در ادامه، رضا پور حسین قائم مقام معاون سیما بیان کرد: ما همه در اینجا جمع شدیم تا یکی دیگر از چهره های ورزشی و رسانه ای را به خانه ابدی بدرقه کنیم؛ مرگ پایان زندگی نیست، بلکه آغاز زندگی جاودان است. کارنامه درخشان و رسانه ای بهرام شفیع نشان می دهد که او در یاد و خاطره مردم زنده می ماند.

وی گفت: او مردی بود که در برنامه «ورزش و مردم» از فتوت و جوانمردی و پهلوانی و رشادت صحبت می کرد. شفیع قریب به ۴۰ سال مهمان خانه های مردم بود و به تعبیر من می شود او را «پهلوان اجرا» نامید.

بیژن خراسانی: بهرام شفیع دوست نداشت ورزش حاشیه داشته باشد

سپس، بیژن خراسانی گوینده و گزارشگر رادیو و تلویزیون بیان کرد: مرحوم شفیع، انسانی خوش قلب با دلی مهربان و خالی از کینه بود. او کسی بود که دوست نداشت ورزش حاشیه داشته باشد. او خیلی از تجربه های خود را به جوانان منتقل کرد. بهرام شفیع عاشق ورزش بود و سخت است باور کنیم او از امروز دیگر در میان ما نیست. 

جواد طبسی نژاد گوینده و گزارشگر اسبق خبرهای ورزشی هم در ادامه گفت: زمانی که او را می‌دیدیم با او کری خوانی داشتیم. او طرفدار سرخ پوشان بود. همیشه لبخند و بذله گویی را در برنامه هایش داشت.

وی افزود: آدم‌ها را باید در سفر شناخت. ما در سال ۱۹۹۴ از سمت صدا و سیما برای بازی‌های آسیایی اعزام شدیم و با یکدیگر همسفر بودیم. من بهرام شفیع را در سفر شناختم. او فردی فوق العاده و دوست داشتنی بود.

شفیع سربلند رفت

دکتر احمدی هم به نمایندگی از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، در سخنانی ضمن تسلیت ضایعه درگذشت بهرام شفیع گفت: صحبت درباره شخصیتی محبوب، بزرگ و تاثیرگذار در عرصه رسانه‌ای کشور سخت است. شفیع در طول دوره خدمت موفق و تاثیرگذار بود و در امتحان زندگی سربلند بیرون آمد.

خیلی مهم است که ما در مسیر زندگی و از آزمون‌هایی که پیش روی ماست، سربلند بیرون بیاییم. او چه در ورزش و چه در جامعه رسانه ای، با وجود مسئولیت‌هایی که داشت موفق بود. بزرگان زیادی در این جمع حضور دارند که مبین موفقیت او هستند. شفیع در آن دنیا هم سربلند است و جایگاه رفیعی دارد.

در پایان امیر اقبال شفیع فرزند زنده یاد مرحوم بهرام شفیع، ضمن قدردانی از حضار برای حضور در مراسم تشییع پیکر پدرش گفت: این لحظات برای من خیلی سخت است. دوست داشتم الان پدر در کنارم باشد. زبان من از صبحت کردن درباره پدر قاصر است و امیدوارم بتوانم راه پدر را به خوبی در کنار حمایت‌های شما ادامه دهم. پدرم همیشه کلمه محترم را برای عنوان سازمان صدا و سیما مطرح می‌کرد و از زبانش نمی‌افتاد.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم و در پایان جواد خیابانی ضمن قدردانی از حضور شخصیت‌های ورزشی و رسانه ای، از نبود چهره‌های فوتبالی در این مراسم گلایه کرد. در این مراسم عادل فردوسی پور، جواد خیابانی، مزذک میرزایی و فرزندش امیر اقبال شفیع بر پیکر زنده یاد شفیع زانو زده و ادای احترام کردند.

در پایان نماز میت به امامت حجت الاسلام و المسلمین دعایی اقامه و پیکر آن مرحوم به سمت خانه ابدی تشییع شد.

گفتنی است؛ قرار است پیکر آن مرحوم در امامزاده حمیده خاتون و جعفر (علیهما السلام) باغ فیض آرام بگیرد. همچنین، مراسم ختم مرحوم بهرام شفیع روز جمعه از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۶:۳۰ در مسجد بلال صداوسیما برگزار می‌شود.

مرحوم بهرام شفیع بعد از ظهر سه شنبه ۱۷ مهرماه در سن ۶۲ سالگی در بیمارستان بهمن تهران دار فانی را وداع گفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Bahram Darkhah ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    0 0
    Fatehamas salwat.. Khoda ramatet koneh. agha. Shafih.. YA ALI..