همدان - نماینده همدان در شورای عالی استان ها و نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان از امضای تفاهم نامه همکاری شورای استان‌ با سازمان حفاظت محیط زیست همدان خبر داد.

 امضای تفاهم نامه همکاری شورای استان با سازمان محیط زیست همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ حمید بادامی نجات در این خصوص گفت: ‍انعقاد تفاهم نامه همکاری  شورای استان همدان در جلسه مشترکی با مدیر کل ومعاونین حفاظت محیط زیست این استان برگزار شد.

بادامی نجات اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه پایگاه مردمی در راستای ارتقای سطح کیفی حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی همسو با اصل ۵۰ قانون اساسی به امضا دو طرف رسید.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه در ۶ ماده به منظور جلب مشارکت‌های مردمی، پرهیز از انجام موازی کاری و حفظ سرمایه‌های عمومی در جهت تضمین حقوق محیط زیست برای آیندگان امضا شد ، اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته این سند به مدت ۲ سال قابل اجرا بوده و با توافق طرفین برای دوره‌های بعدی قابل تمدید خواهد شد.

وی اضافه کرد:  بر اساس این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و همکاری‌های دو جانبه برای افزایش حفاظت از محیط زیست صورت خواهد گرفت.

بادامی نجات یادآور شد: سازمان حفاظت از محیط زیست و شورای اسلامی استان‌ همدان همچنین توافق کردند تا بر عملیات رفع آلودگی‌های زیست محیطی در محدوده شهرها و روستاها نظارت بیشتری صورت گیرد و به منظور کاهش آلایندگی‌ها و پیشگیری از آلودگی آب‌ها نیز برنامه‌ریزی مشترکی داشته باشند.

نماینده همدان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه دو طرف توافقات  دیگری بر مبارزه با آلودگی صوتی در شهرها و روستاها و نظارت و هماهنگی در سطوح استانی و شهرستانی همچنین بر حسن و چگونگی اجرای این تفاهم نامه نیز تاکید کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.