رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد مقدس گفت: خودروسازان با توجه به شرایط پیش خریدی که به وجود آورده‌اند به آشفتگی بازار اتومبیل دامن زده و مشکلات را افزایش می‌دهند.

خودروسازان به آشفتگی بازار دامن می‌زنند؛ پیش‌فروش‌ها به ضرر مصرف‌کنندگان بود

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حیدری اظهار داشت: وضعیت مردم به گونه‌ای شده که در هر کدام از بخش‌هایی که تصور کنند سود بیشتری برای آن‌ها دارد وارد می‌شوند؛ این مسئله سبب می‌شود بازار شکل یک‌طرفه به خود بگیرد؛ در نظر بگیرید هم اکنون همه با توجه به وضعیت دلار فروشنده هستند و یا در زمانی که قیمت اتومبیل بالا می‌رفت همه خریدار بودند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد مقدس بیان کرد: در این وضعیت معامله‌ای صورت نمی‌گیرد و در نتیجه رونق بازار حاصل نمی‌شود به عبارت بهتر اگر قیمت‌ها متعادل و تثبیت شده باشد تقاضا و عرضه به صورت ۲ طرفه به وجود آمده و بخش زیادی از مشکلات رفع می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: هم اکنون اتومبیل‌های خارجی حدود ۳۰ میلیون تومان و اتومبیل‌های داخلی حدود ۵ میلیون تومان در بازار کاهش قیمت داشته‌اند اما نرخ آن‌ها همچنان تثبیت نیست و ممکن است دوباره افزایش داشته باشد و به همین علت نمی‌توان برای وضعیت بازار نظر درستی را ارائه داد.

وی با بیان اینکه خودروسازان به آشفتگی بازار در مشهد مقدس دامن می‌زنند، تصریح کرد: خودروسازان با این شرایط ثبت نام که به وجود آورده‌اند خودرو را تبدیل به کالای سرمایه‌ای کرده‌اند و در واقع مردم برای حفظ ارزش پول خود به سمت پیش‌خرید خودرو می‌روند و سود تحمیلی آن‌ها از بانک هم بالاتر است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهدمقدس ادامه داد: این ثبت‌نام‌ها به طور کامل به ضرر مصرف‌کننده بود چراکه ثبت نام آن‌ها قطعی نبوده و در آینده هم معلوم نیست که چه برنامه‌ای با متقاضیان دارند. امیدواریم با ثبات قیمت ارز  آرامش نسبی در بازار خودرو نیز حاکم شده و روال معاملات به صورت عادی بازگردد.
منبع:تسنیم
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.