ساری- رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری از آغاز اجرای پروژه توانمند سازی و انسجام سازمانی آبخیزنشینان در حوزه های آبخیز خبر داد.

 پروژه توانمند سازی آبخیزنشینان در مازندران آغاز شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، علی باقری جامخانه اظهار کرد: به منظور بهره گیری از توان و ظرفیت های جوامع محلی، همچنین حفظ و توسعه منابع طبیعی و اجرای مطلوب و پایدار پروژه های جامع مشارکتی آبخیزداری، اجرای پروژه توانمند سازی و انسجام سازمانی آبخیزنشینان در حوزه های آبخیز را با مشارکت دست اندرکاران محلی و همیاری دستگاه های اجرایی آغاز کردیم.

وی اضافه کرد: با توجه به کم آبی و بحران های احتمالی پیش رو، اهمیت تولید و مدیریت آب در استان و کشور مورد توجه مسئولین امر بوده و این پروژه با محوریت مدیریت آبخیزها و مشارکت دست اندرکاران محلی و همکاری دستگاه های دولتی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اجراست.

رئیس اداره آموزش منابع طبیعی مازندران – ساری تاکید کرد: تداوم اجرای این پروژه تاثیر بسزایی در زندگی مردم محلی و در نهایت حفظ منابع طبیعی و توسعه پایدار خواهد داشت.

باقری، مهم ترین اقداماتی که در راستای اجرای این پروژه صورت خواهد گرفت را افزایش توان مردم محلی برای کاشت درختان مثمر در اراضی مورد نظر و با هدف حفاظت از حوزه های آبخیز و کسب درآمد بیشتر برای جوامع محلی عنوان کرد.

وی یادآور شد: اجرای سایر برنامه های آبخیزداری، مرتعداری و حفاظت از جنگل هم با مشارکت و همراهی مردم و آبخیزنشینان انجام خواهد شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.