فاز اول و استخر ذخیره آب پروژه احیاء 500 هکتار از اراضی سرخه‌حصار پاکدشت با ظرفیت ۵۰۰ هزار متر مکعب با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

 افتتاح‌ فاز اول پروژه احیاء 500 هکتار اراضی‌ سرخه‌حصار در قالب کشاورزی

‌به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در مراسم افتتاح فاز اول و استخر ذخیره آب پروژه احیاء 500 هکتار از اراضی سرخه‌حصار پاکدشت‌، فضل الله خدایی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شهید مطهری در مورد بهره‌برداری از این استخر گفت: این استخر خاکی با پوشش «ژئوممبران» و با ظرفیت 500 هزار متر مکعب احداث شده است.

خدایی افزود: این استخر به منظور تأمین آب مورد نیاز برای پروژه سرخه حصار پاکدشت توسط شرکت کشت و صنعت شهید مطهری احداث شده است، همچنین طرح آبرسانی شامل خط انتقال آب از سد ماملو به طول ۳.۶ کیلومتر، کانال و حوضچه رسوب‌گیر به حجم هزار مترمکعب، ایستگاه پمپاژ و فیلتراسیون و شبکه برق رسانی ۲۰ کیلووات است.

بنابراین گزارش بنیاد مستضعفان با هدف کمک به تولید دانه‌های روغنی و خودکفایی در تولید روغن خوراکی برای احداث ۵ هزار هکتار باغ زیتون در  استان‌های مستعد کشور  اقدام کرده است.

پروژه سرخه حصار پاکدشت در دو فاز، شامل احداث ۲۰۰ هکتار باغ زیتون ، ۱۵۰ هکتار باغ پسته و ۱۵۰ هکتار برای کشت گندم،کلزا و ذرت علوفه‌ای است و پس از تکمیل و بهره‌برداری به طور متوسط قابلیت تولید ۱۵۰۰ تن زیتون، ۲۷۰ تن پسته، ۴۴۵ تن گندم، ۱۷۰۰ تن ذرت علوفه ای و ۲۰ تن کلزا را دارد.

این طرح برای ۸۶ نفر به صورت تمام‌وقت اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.