بر اساس آمار منتشر شده شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در نیمه نخست امسال بیش از ۲۳۰ هزار پرواز در فرودگاه‌های کشور انجام شده و حدود ۲۸ میلیون مسافر به وسیله این پروازها جابجا شده‌اند.

کاهش ۱۲ درصدی پروازهای خارجی در فرودگاه‌های کشور

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در نیمه نخست امسال ۲۳۰ هزار و ۱۳۶ پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۵ فرودگاه اختصاصی کشور صورت گرفته و ۲۷ میلیون و ۹۱۶هزار و ۳۰۴ نفر مسافر و ۲۸۴ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۵۱۶کیلوگرم بار توسط این پروازها جابجا شده‌اند. این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۰ درصد، ۱۳ و ۱۱درصد کاهش نشان می‌دهد.

در فرودگاه مهرآباد ۶۵ هزار و ۹۷۳ پرواز  انجام شده و ۷ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۸۶۴ نفر مسافر با این پروازها جابجا شده‌اند. این آمار فرودگاه مهرآباد را در راس فرودگاه‌های کشور از منظر میزان پرواز و جابجایی مسافر قرار داده است.

رتبه‌های دوم و سوم در میان فرودگاه‌ها به ترتیب متعلق به فرودگاه‌های مشهد با ۳۴ هزار و ۸۳۴ پرواز و ۵میلیون و ۴۱ هزار و ۱۵۵ مسافر و امام خمینی (ره) با ۲۷ هزار و ۵۶۹ پرواز و ۴ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۰ مسافر است. همچنین فرودگاه‌های شیراز، اهواز، کیش، اصفهان، تبریز، بندرعباس و آبادان به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم پر رفت‌وآمدترین فرودگاه‌های کشور در شش ماهه نخست سال جاری قرار دارند.

همچنین در شش ماه نخست امسال در مجموع ۱۸۹ هزار و ۱۰۳ پرواز داخلی در کشور انجام شده و ۲۱ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۲۶ نفر با این پروازها جابجا شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته به ترتیب ۹ و ۱۳ درصد کاهش داشته است.همچنین  در این مدت بیشترین پروازهای داخلی در فرودگاه مهرآباد تهران انجام شده است.

پس از مهرآباد فرودگاه‌های مشهد با ۲۸ هزار و ۸۳۳ پرواز داخلی و ۴ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۷۱ مسافر و شیراز با ۱۵ هزار و ۱۳۶ پرواز داخلی و یک میلیون و ۴۶۴ هزار و ۱۰۱ مسافر در رتبه‌های دوم و سوم پروازهای داخلی قرار دارند.

 رتبه‌های چهارم تا دهم نیز به ترتیب در اختیار فرودگاه‌های اهواز، کیش، اصفهان، تبریز، بندر عباس، آبادان و عسلویه است. همچنین قابل توجه است که در این مدت ۴۳۴ پرواز داخلی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام شده و ۸ هزار و ۱۶ مسافر توسط این پروازها جابجا شده‌اند.

در مدت یاد شده در مجموع ۴۱ هزار و ۳۳ پرواز خارجی در کشور انجام و ۶ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۷۸ مسافر به وسیله این پروازها جابجا شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۲ و ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین ۱۲۵۲ پرواز ایز این پروازها متعلق به پروازهای حج و ۶ هزار و ۴۶۲ پرواز متعلق به پروازهای عتبات عالیات بوده است که به ترتیب ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر و ۱ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۴۰۷ نفر با این پروازها جابجا شده‌اند.

رتبه اول پروازهای خارجی در ۶ ماه نخست سال جاری متعلق به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) است که ۲۷ هزار و ۱۳۵ پرواز خارجی در آن انجام شده و ۴ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۵۴ نفر به وسیله این پروازها جابجا شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۱ و ۱۱ درصد افت داشته است.

بعد از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، به ترتیب فرودگاه‌های مشهد با ۶ هزار و ۱ پرواز و ۹۳۱ هزار و ۸۴ مسافر خارجی و شیراز با ۱۹۹۵ پرواز و ۲۴۹ هزار و ۵۸۶ پرواز خارجی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. باقی پروازهای بین‌المللی در فرودگاه‌های اصفهان، تبریز، لارستان، اهواز، کیش، قشم، ارومیه، بندرعباس، کرمان، آبادان، ساری، یزد، گرگان، همدان، بیرجند، زاهدان، چابهار،  رشت، کرمانشاه، زنجان، بوشهر و اردبیل انجام شده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.