دبیر و سخنگوی ستاد اربعین خراسان رضوی گفت: تمام اقدامات لازم در مرزهای مهران و شلمچه برای سفر مردم خراسان رضوی صورت گرفته است اگرچه پیشنهاد می کنیم که زائران چنانچه از مرز مهران وارد عراق شوند مطلوبتر است .

 زائران خراسان رضوی از مرز مهران وارد عراق شوند/۲۵۰۰اتوبوس و۲قطاردراختیارزائران اربعین مشهد

مهدی فروزان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: تا کنون ۳۸ هزار نفر زائر پیاده اربعین از استان خراسان رضوی در سامانه سماح سازمان حج و زیارت نام نویسی کرده اند که روادید ۲۴ هزار نفر از انها صادر گردیده است.  از طرفی این افراد در قالب ۱۷ هزار و ۷۶۲ گروه موفق به ثبت نام در سامانه مذکور برای تشرف پیاده به زیارت امام حسین(ع) شده اند.

همچنین از متقاضیان شرکت در این همایش مذهبی درخواست می کنیم از مراجعه به کنسولگری عراق خودداری و برای ثبت نام به ۲۷۳ دفتر کارگزاری در سطح مشهد مقدس و استان مراجعه کنند.
وی  با اشاره به هزینه‌های خروجی زائران پیاده که شامل ویزا، بیمه و خدمات هلال احمر می‌شود ، گفت: مجموع هزینه‌های خروجی زائران پیاده ۴۱ دلار تعیین شده بود که مبلغ قابل پرداخت برای هر نفر ۳۷۷ هزار و ۷۰۰ تومان می‌شد، اما با دستور رئیس جمهور مبلغ ۱۰۷ هزار تومان از این مبلغ کسر شد و متقاضیان در شرایط جدید باید ۲۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان بپردازند. از طرفی چون حساب واریز وجه برای این سفر متمرکز و در اختیار تهران است به محض واریز مابه تفاوت هزینه افرادی که قبل از دستور رئیس جمهوری مبنی بر کاهش قیمت ثبت نام کرده اند که مبلغ ۱۰۷ هزار تومان می باشد به حساب آنها واریز خواهد شد که  طبق رایزنی هایی که انجام شده است این واریزی تا قبل از شروع این همایش پیاده روی خواهد بود .
فروزان تصریح کرد: آستان قدس رضوی نیز در مرز دوغارون، سرخس ، لطف آباد ، باجگیران و همچنین مرز میرجاوه در سیستان و بلوچستان و مرز آذربایجان در تبریز،  ایستگاه های صلواتی و  اسکان زائرین را راه اندازی کرده است .همچنین این آستان ۹ایستگاه در مرز مهران و ۱ ایستگاه نیز در شلمچه برای پذیرایی از زائران اربعین در نظر گرفته است. از طرفی ستاد اربعین استان خراسان رضوی نیز یک ایستگاه در مرز مهران و ۵۷ ایستگاه  وموکب در مسیرهای تشرف به کربلا  ایجاد و در نظرگرفته است  تا زائرین با کمترین مشکل این سفر پربرکت را انجام دهند.

وی با بیان اینکه  همچنین روز یکشنبه در شهرستان تربت جام جلسه ای برای تسهیل سفر زائرین  افغانستانی برای حضور در پیاده روی اربعین  برگزار خواهد شد، ادامه داد:۲۵۰۰دستگاه اتوبوس برای سفر زائران خراسانی  به مرز مهران برنامه ریزی شده و روزانه دو رام  قطار از مشهد به سمت خرمشهر و شلمچه برای جابه جایی زائران اربعین حرکت خواهد کرد. اگرچه تمام اقدامات لازم در مرزهای مهران و شلمچه برای انجام این سفر صورت گرفته است اما به زائران پیشنهاد می کنیم کهاز مرز مهران سفر کنند چرا که امکانات دراین مرز مطلوبتر است .
فروزان افزود: توصیه ما به زائران این است که برای تردد با هرنوع وسیله حمل و نقل عمومی خصوصا قطار ، حتما بلیت رفت و برگشت تهیه کنند تا در موقع بازگشت خیالشان از بابت برخی گرانی های کاذب در بلیت ها راحت باشد. همچنین زائران می توانند از پرواز مشهد- نجف نیز با قیمت دو میلیون و هشتصد هزار تومان استفاده کنند و این قیمت قطعی و تصویب شده از سوی تهران است و در صورتی که شرکت یا افراد خاصی سعی داشتند  باقیمتی بالاتر از این مبلغ بلیت را به زائران عرضه کنند مردم اطلاعات لازم را در اختیار انجمن دفاتر مسافربری و یا ستاد اربعین در استانداری اطلاع دهند.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.