سخنگوی سازمان ملل می‌گوید بیش از ۲۲ میلیون یمنی از کل جمعیت ۲۸ میلیون نفری این کشور، در شرایط بحرانی به سر می‌برند و یمن به محل بروز بدترین فاجعه انسانی زمین تبدیل شده است.

سازمان ملل: یمن بدترین شرایط انسانی روی زمین را دارد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «فرهان حق» سخنگوی سازمان ملل متحد در شب که شهر بندری «حدیده» در غرب یمن زیر بمباران بود، گزارشی از اوضاع کلی این کشور جنگ‌زده به خبرنگاران داد.

نیروهای ائتلاف سعودی ۲۴ است که شهر حدیده را بمباران می‌کنند و آمار آژانس‌های وابسته به سازمان ملل که همیشه عددی کوچک‌تر از آمار خود یمنی‌ها دارد، می‌گوید که در این حملات تاکنون ۵ غیرنظامی کشته شده‌اند.

فرهان حق همزمان با ادامه حملات جنگنده‌های سعودی و اماراتی، در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک به شرایط انسانی در یمن پرداخته و گفته: «بدترین شرایط انسانی دنیا در یمن است و ۲۲.۲ میلیون نفر از مردم این کشور، نیاز مبرم به کمک دارند.» یمن در کل کم‌تر از ۲۸ میلیون نفر جمعیت دارد.

سخنگوی سازمان ملل به شدت گرفتن بمباران حدیده هم اشاره کرده و با «تشدید خشونت» خواندن آن، تصریح کرده: «داریم بررسی می‌کنیم تا تبعات افزایش خشونت‌ها در جنوب حدیده در ۲۴ ساعت اخیر را ارزیابی کنیم.»

سازمان ملل پیش از این و در آخرین روزهای نشستن «بان کی مون» بر مصدر دبیرکلی این نهاد، گزارشی درباره نقش عربستان در کشتار کودکان یمنی منتشر کرد ولی با تهدید علنی عربستان به قطع جریان دلارهای نفتی به سمت سازمان ملل، این گزارش ویرایش و نام عربستان از آن حذف شد.

فرهان حق در ادامه گزارش از شرایط یمنی‌ها، به نتایج تشدید حملات سعودی‌ها در ماه‌های اخیر پرداخت و گفت: «از ابتدای ژوئن (اواسط خرداد ماه) بیش از ۵۷۰ هزار یمنی در اثر تشدید خشونت‌ها بی‌خانمان شده‌اند.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.