همدان - حبیب نادیان گفت: ۵ درصد آسفالت تولید شده راه ها را قیر تشکیل می دهد اما نقش بسیار تعیین کننده ای در کیفیت آسفالت راه ها دارد.

لزوم توجه به همه ارکان آسفالت‌ریزی راه‌ها

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حبیب نادیان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  سالانه حدود ۳۰ میلیون تن با هزینه ای در ۶ هزار میلیارد تومان قیر در آسفالت ریزی راه ها استفاده می شود.

 وی با یادآوری اینکه که ۳۵ درصد از هزینه آسفالت راه ها قیر تشکیل می دهد افزود: همراه با توجه کیفیت قیر باید به  بهبود کیفیت زیرسازی هم بیش از گذشته توجه کرد و فقط نباید بر اهمیت آسفالت روسازی راه ها متمرکز بود.

نادیان افزود: ناظران و پیمانکاران دستگاه ها کیفیت مناسب آسفالت را ناشی از کیفیت قیر می دانند. در حالی که این طور نیست آسفالت ریزی ارکانی دارد که باید همه اجزا و ارکان آن را با هم در ارزیابی کیفیت آسفالت ریزی راه ها در نظر گرفت آنوقت می توان گفت که آسفالت ریزی راه مناسب بوده است و درشرایط اقلیمی متفاوت استان ها کارکرد با دوامی هم خواهد داشت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: اگر این مراحل تولید آسفالت و اجرای آن و نیز زیرسازی به درستی انجام نشود زحمات تولید کنندگان قیر به هدر خواهد رفت. پس ناظران و پیمانکاران باید در ارزیابی‌های خود همه این مسایل را با هم در نظر بگیرند تا آسفالت ریزی با کیفیت در جاده ها و راه های استان شاهد باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.