معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از آبرسانی به مناطق محروم بشاگرد با دستور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی خبر داد.

دستور تولیت آستان قدس برای اهدای تانکر آب‌رسانی به  مناطق محروم بشاگرد

 به گزارش قدس آنلاین، خاکسار قهرودی معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهرستان بشاگرد با جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر در فاصله ۳۰۰ کیلومتری بندرعباس قرار دارد، اظهار داشت: کم آبی یکی از مهم‌ترین مشکلات و معضلات شهرستان بشاگرد به‌شمار می‌رود، منابع آبی این شهرستان محدود به چشمه‌هاست و متأسفانه در سال‌های اخیر به علت کاهش نزولات آسمانی این منابع آبی خشک یا بسیار کم آب شده و تأمین آب روستاهای این منطقه با مشکلات بسیاری مواجه شده است.
وی با اشاره به سفر اخیر تولیت آستان قدس رضوی به بشاگرد، اظهار کرد: تولیت آستان قدس رضوی در سفری که اردیبهشت ماه سال جاری به منطقه محروم بشاگرد داشتند، دستور امدادرسانی برای تأمین آب آشامیدنی مردم آن منطقه را صادر کردند که در این راستا ادوات آب‌رسانی از جمله تعدادی کامیون تانکردار برای انتقال آب به این مناطق محروم اهدا شد.
وی افزود: همچنین در این سفر تجهیز مسجد جامع شهر بشاگرد نیز در دستور کار آستان مقدس رضوی قرار گرفت.
خاکسار همچنین با اشاره به اعزام ۱۰۰ پزشک متخصص برای ارائه خدمات درمانی رایگان به مناطق محروم بشاگرد در شهریورماه سال جاری، تصریح کرد: ۱۰۰ دندانپزشک و پزشک متخصص با حمایت و پشتیبانی معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی اردوهای جهادی سلامت خود را در این منطقه محروم برگزار کردند.
وی با اشاره به اینکه این گروه پزشکی در بازه زمانی ۱۵ روز حضور خود در این منطقه به بیش از ۱۰ هزار نفر از محرومان این منطقه محروم خدمات رایگان درمانی ارائه کردند، ابراز کرد: در این اردوی جهادی خادمیاران رضوی بیش از یک هزار عینک رایگان بین نیازمندان و افراد کم بینا توزیع و ۶ معلول ناتوان جسمی نیز در این مناطق توسط این گروه جهادی شناسایی و ویلچرهایی برای آن‌ها تهیه و اهدا شده است.
خاکسار گفت: همچنین ۲۰ نیروی فرهنگی نیز با این گروه جهادی همراه شده و خدمات آموزشی مختلفی را در حوزه‌های علمی و سلامت به ویژه بهداشت دهان و دندان به کودکان این منطقه محروم ارائه دادند.

منبع:آستان نیوز

  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.