مسئول برنامه‌های پیشگیری از ایدز مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت:آمار ایدز در ایران کمتر از کشورهای دیگر است، اما این آمار افرادی است که شناسایی شده اند.

آمار ایدز در ایران نسبت به سایر کشورها پایین‌تر است/ شناسایی ٣٦هزار HIV + در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علی حسین پور مسئول برنامه‌های پیشگیری از ایدز مرکز بهداشت خراسان رضوی در همایش اطلاع رسانی ایدز با بیان اینکه افراد دیگری هستند که ممکن است باشند که شناسایی نشده اند و یا اصلا مراجعه نکرده اند گفت:مهم‌ترین دلیل مراجعه نکردن افراد برای انجام آزمایش ایدز بار منفی این بیماری در ایران است، هدف ما این است که باید بصورتی آموزش دهیم و اطلاع رسانی کنیم تا در مردم تمایل انجام آزمایش ایجاد شود و بخواهند از وضعیت خود آگاه شوند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ٣٦هزار HIV + در خراسان رضوی شناسایی شده اند افزود: ما حداقل برابر این تعداد HIV + داریم که هنوز شناسایی نشده اند و باید سعی کنیم انگ این بیماری را کم کنیم،
 
مسئول برنامه‌های پیشگیری از ایدز مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: اگر این بیماری به شکل مخفی ادامه پیدابکند مخصوصا از طریق جنسی باعث می‌شود کنترل این بیماری بسیار سخت و دشوار شود زیرا به علت باز منفی و قضاوت‌هایی که می‌شوند مردم از آزمایش دادن خودداری می کنند.

حسین پور  افزود: ما با انجمن صنفی لیدر تورها به این توافق رسیدیم که در تورهایی که برگزار می کند با توزیع ترکت و پنفلت اطلاع رسانی کنند تا افراد داخل تور حداقل اطلاعات را دریافت کنند.

وی  گفت: این طرح که طرح گردشگری سالم نام دارد و طی جلساتی که برای هماهنگی با دستگاه‌ها برگزار شد توانستیم سال گذشته با مسئولین هتل‌ها هماهنگ کنیم و حدود ٤٠هتل در مشهد توانستند یک سری از آموزش هارا دریافت کنند و امسال نیز مشغول آموزش کارکنان هتل اپارتمان‌ها هستیم.

گفتنی است در پایان همایش با اعلام انجام تست‌های سریع ایدز از تورلیدرها دعوت شد تا این ازمایش را ظرف ٢٠دقیقه انجام دهند و با استقبال روبه رو شد.

همچنین گفتنی است انجام آزمایش و نتیجه ان محرمانه و درمان ان در ایران خلاف بسیاری از کشورهای دیگر رایگان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.