دومین دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه با حضور فرمانده سپاه امام رضا (ع) در دارالقران حرم مطهر رضوی آغاز شد.

آغاز دومین دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دومین دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه با حضور فرمانده سپاه امام رضا (ع) در دارالقران حرم مطهر رضوی آغاز شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در این باره گفت: دوره حیات طیّبه تا۲۶مهر در سطح سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می‌شود.
مهدی ملک‌نژاد، درباره دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیّبه ویژه تشکل‌های دانشجویی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور تحقّق بخشیدن به منویات مقام معظّم رهبری در خصوص تربیت جوان مؤمن انقلابی و ارتقای سطح معرفت دینی و بصیرت سیاسی دانشجویان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی تشکیلاتی حیات طیّبه نموده است.

وی افزود: این واژه مقدس (حیات طیّبه) یک واژه قرآنی و بسیار پرمفهوم است که سرلوحه و الگوی دست اندرکاران این دوره قرار دارد. همانطور که در قرآن آمده: «هرکس که عمل صالح انجام دهد و ایمان داشته باشد ما او را به زندگی پاکیزه زنده می‌کنیم.» البته تحقّق آیات قرآن کریم در عرصه عمل، دشوار است؛ اما در حدّ بضاعت و توان خود تلاش می‌کنیم تا به سمتی که قرآن کریم اشاره فرموده است حرکت کنیم.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و واحد مشهد عنوان کرد: ایمان و عمل صالح راه سعادت و کمال برای انسان است که همه انسان‌ها باید در این مسیر حرکت کنند. واژگان قرآنی  دیگری که در همین زمینه وجود دارد، شجره طیّبه است که در ادامه این دوره به دنبال آن هستیم.

ملک‌نژاد با بیان اینکه شبکه‌سازی و ارتباط مستمر با دانشجویان و حفظ آنها ترجمان واژه شجره طیّبه است خاطرنشان کرد: منظور از کلمه طیّبه در این طرح، توانمندسازی و تقویت این شبکه‌های دانشجویی است که در آینده مدّ نظر ما قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: دوره حیات طیّبه در سطح سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می‌شود. به‌دلیل همجواری با ولی نعمتمان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام و استفاده هرچه بیشتر از فضای معنوی آستان قدس رضوی این دوره با همکاری و مساعدت آستان قدس رضوی و معاونت محترم تبلیغات برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه دوره حیات طیبه از امروزتا پنجشنبه ۲۶ مهر در محل دارالقرآن الکریم حرم مطهر که در فاصله کمی از ضریح و مضجع شریف رضوی است برگزار می‌شود افزود:  قطعاً تنفس در این فضای معنوی و الهی خود بهترین تربیت و معنویت بوده و آثار وضعی خاص خود را در پی خواهد داشت.

ملک‌نژاد ضمن تقدیر از همکاری تولیت آستان قدس رضوی، گفت: باالطاف خاصه حضرت رضا (علیه‌السلام) برنامه مراسم افتتاحیه در روز شنبه ۲۱ مهر شامل سخنرانی آیت الله علم‌الهدی  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی و سردار یعقوب نظری فرمانده سپاه امام رضا (علیه السلام) پیش بینی شده است.

وی افزود: در این دوره عناوین مختلف درسی و کارگاه‌های متعددی وجود دارد که اخلاق تشکیلات، مبانی اندیشه اسلامی، جذب حداکثری و لوازم آن توسط، خلاقیّت فرهنگی، عبرت‌های تاریخ شیعه و کارگاه‌های آموزشی شامل جنبش دانشجویی، معرفت‌شناسی، آمریکاشناسی، تفسیر موضوعی قرآن، جنگ اقتصادی و فضای مجازی از دیگر عناوین کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی است.

این مسئول دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم اختتامیه نیزدر حرم مطهر رضوی پنجشنبه صبح ۲۶ مهر و با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی و معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری خواهد بود.

ملک‌نژاد عنوان کرد: در حاشیه این دوره نمایشگاه کتاب، عکس، پوستر، نقد و اکران فیلم نیز برپا خواهد شد که همه این موضوعات در راستای تحقق فرمایشات و منویات مقام عظمای ولایت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها و تلاش برای جذب حداکثری جوانان این مرز و بوم است.

وی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افتخار دارد که دبیرخانه دائمی دوره‌های آموزشی تشکیلاتی "حیات طیّبه" را در مشهد مقدس پذیرفته است و در دو بخش دانشجویان و اساتید انجام وظیفه می‌کند.
 منبع:آنا
 انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.