مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: گزینه جدید فرمانداری گناباد از سوی استانداری خراسان رضوی به وزارت کشور معرفی شده است.

گزینه جدید فرمانداری گناباد به وزارت کشور معرفی شده است

به گزارش قدس آنلاین، احمد قربانی گفت: بعد از جابجایی فرماندار سابق گناباد با توجه به تأکید ویژه استاندار و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی و مطالبات و حساسیت بالای مسئولین، نخبگان، امام جمعه و نماینده این شهرستان، در ستاد استانداری به طور جدی پیگیر این موضوع بوده‌ایم.

وی افزود: در مقطعی هم صدور حکم تا مراحل پایانی پیش رفت، اما با توجه به برخی ملاحظات که در روند صدور احکام سیاسی، عادی و طبیعی است، نهایتا این موضوع منتفی شد و بلافاصله با بررسی دقیق گزینه‌های مناسب بعدی آغاز و با بررسی‌های کارشناسی، فرد دیگری به ستاد وزارت‌خانه پیشنهاد شد.

مدیرکل دفتر سیاسی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: هم اکنون در تلاش هستیم که مراحل بررسی‌های کارشناسی ستاد وزارت کشور و استعلامات آن به سرعت پیگیری شده تا در آینده‌ای نزدیک حکم فرماندار گناباد به تایید و امضای وزیر کشور برسد.

وی در مورد روند صدور احکام مدیران سیاسی تصریح کرد: بخشداران و معاونین فرماندار بنا به پیشنهاد فرمانداران و به استناد اختیارات تفویضی وزیر کشور با تایید و حکم استانداران و فرمانداران بنا به پیشنهاد استانداران و با تایید و حکم وزیر کشور منصوب می‌شوند.

قربانی ادامه داد: ممکن است به دلیل حساسیت جایگاه و لزوم بررسی‌های دقیق‌تر و برخی استعلامات و طولانی‌تر بودن فرآیند، روند صدور احکام فرمانداران زمان بر باشد که البته در اغلب موارد به گونه ای عمل می‌شود که این تغییرات منجر به وقفه نشود.

مدیرکل دفتر سیاسی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه گناباد، پیشینه تاریخی، وضعیت فرهنگی، دانشگاهی و حوزوی، واحدهای تولیدی و صنعتی، ساختار اداری و عنایت ویژه ای که شخص استاندار نسبت به این شهرستان داشته و دارند ضرورت دارد فردی دلسوز و دغدغه مند، توانمند، کارآمد و سازگار با مردم برای این شهرستان انتخاب شود تا فرآیند توسعه شهرستان، که به نظر می رسد خوب ریل گذاری شده، با وقفه و سکونی مواجه نشود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به طولانی شدن این موضوع، در روند توسعه و پیشرفت گناباد خللی ایجاد نمی شود؟ عنوان کرد: واقعیت امر این است که رویه استانداری، انتخاب فرمانداران در اسرع وقت و بدون وقفه است، اما چنانچه به هر دلیل روند انتخاب فرماندار طولانی شود طبق قانون، سرپرست فرمانداری همان اختیارات فرماندار را دار بوده و بر این مبنا و برای تسهیل امور شهرستان، احکام بخشداران بخش‌های مرکزی و کاخک در همین ایام سرپرستی پیگیری و صادر شده و بخشداران معارفه و مستقر شده‌اند.

قربانی در خصوص با انتقاد امام‌جمعه گناباد نیز گفت: خواسته امام جمعه محترم گناباد، تسریع در صدور حکم فرماندار و عدم وقفه در روند مدیریت سیاسی شهرستان بوده که دغدغه کارشناسی درستی است، ضمن اینکه ما در حوزه سیاسی استانداری، مطالب و مباحث خطبه و مواضع ائمه محترم جمعه، پیشنهادها و انتقادات این عزیزان را به دقت رصد و حسب مورد به ستاد وزارت کشور نیز منعکس می‌کنیم.

مدیرکل دفتر سیاسی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به شناخت و تجربه‌ای که در خصوص روند صدور احکام سیاسی و حساسیت‌ها و پیچیدگی‌های موضوع داریم اساسا سقف زمانی برای صدور حکم اعلام نمی‌کنیم که البته ممکن است در قالب اظهار امیدواری زمانی تعیین شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.