همایش "خادم­یاران رضوی شهر تهران" با حضور متقاضیان هفتمین دوره جذب خادم­یاری امام رضا(ع) در مهدیه امام حسن(ع) تهران برگزار شد.

همایش "خادمیاران رضوی شهر تهران" برگزار شد +تصاویر

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، همایش خادم­یاران رضوی شهر تهران 20 مهر ماه با حضور متقاضیان خادم­یاری امام رضا(ع) در مهدیه امام حسن(ع) تهران برگزار شد.

گام نخست برای خادم­یاری امام رضا(ع) حضور در همایش بدوی و ثبت‌نام به عنوان داوطلب خادمیاری رضوی محسوب می‌شود که حاضران با کم‌وکیف خادمیاری آن حضرت آشنا می‌شود و در گام دوم و پس از فعال شدن سایت خادم­یاران رضوی برای متقاضیان، مصاحبه گزینشی انجام خواهد شد.

در طرح خادم­یاری پس از طی این مراحل، هر فرد در استان محل سکونت خود باید به‌صورت مستمر در فعالیت‌های محرومیت­‌زدایی، فعالیت‌های خدماتی به نیازمندان، کارهای فرهنگی و ... حضور داشته باشد تا در طول سال از امکان 12 شیفت خادمی در حرم مطهر رضوی بهره‌مند شود.

حضور در حرم امام رضا(ع) به عنوان خادمیار و خدمت به زائران آن حضرت از عمده‌ترین دلایل اشتیاق اقشار مختلف مردم برای ثبت‌نام در طرح خادمیاری رضوی است؛ یکی از حاضران در همایش اخیر درباره انگیزه خود برای حضور در این طرح می‌گوید "آخرین بار با یکی از دوستانم به مشهد رفتم که اکنون خادم­یار است؛ از طریق او با طرح خادم­یاری آشنا شدم و با توجه به علاقه­‌ای که با خدمت به امام رضا(ع) داشتم، در این طرح ثبت‌نام کردم."

یکی دیگر از حاضران در این همایش می‌گوید "من چند سالی است که در گروه­‌های جهادی فعال هستم؛ یکی از خلأها و گره­‌های بزرگ نظام، ضعف در رسیدگی به محرومان است و این کمکی که ما به محرومان می­‌دهیم، بیشتر کمک به خودمان است و تاثیراتش را هم در زندگی دیده­‌ام."

"هر جا اسمی از آقا، علی­‌ابن­‌موسی­‌الرضا(ع) شنیده می­‌شود، دل جذب آنجا می­‌شود و از طریق همسرم با این طرح جدید آستان قدس آشنا شدم که ساکنان شهرهای غیر مشهد می­‌توانند زیر پرچم امام رضا(ع) خدمت کنند، خوش­حال می­‌شوم که بتوانم در زمینه­‌هایی که توانایی دارم، زیر پرچم امام رضا(ع) خدمت کنم." این جملات نیز بخشی از گفته‌های یکی از بانوان حاضر در همایش اخیر بود.

اما یکی دیگر از حاضران در همایش، انگیزه اصلی خود برای شرکت در این طرح را "خدمت در حد توان به زائران علی­‌ابن­‌موسی­‌الرضا(ع)" می‌داند.

یکی دیگر از حاضران می‌گوید: "بودن در فضای معنوی خادم­یاری فرصتی برای خودسازی و بالا بردن حالات معنوی در خودمان است زیرا امام رضا(ع) به خادم بودن ما احتیاجی ندارد و این ما هستیم که به خادمی امام رضا(ع) و زائران آن حضرت نیاز داریم؛ از 1400 سال پیش تاکنون، برای یک ایرانی، خدمت به اهل بیت(ع) افتخار بوده است و فرقی نمی­‌کند در چه زمینه­‌ای و به چه شکلی باشد."

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.