یزد- امیر ولی عضد زاده گفت: مناسب‌سازی محیط زندگی متناسب با نیازهای فرد سالمند از مهمترین حقوق افراد سالمند درجامعه است.

مناسب‌سازی محیط زندگی از مهمترین حقوق افراد سالمند است

امیر ولی عضد زاده دبیر شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان اردکان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به ماده ۲ منشور حقوق سالمندان و مواد ۵ ،۷،۸ اصول ملل متحد برای سالمندان از جمله حقوق سالمندان رامناسب‌سازی محیط زندگی با نیازهای فرد سالمند برشمرد و بر مناسب سازی فضاهای عمومی تأکید و تصریح کرد.

وی افزود : در شهرهای بدون مانع و دوستمدار سالمند با تمرکز بر این مهم که همه شهروندان دارای حقوق شهروندی یکسان هستند، امکانات برای همه فراهم می‌شود و همه شهروندان اعم از سالمندان و معلولان جسمی و حرکتی می‌توانند بدون کمترین زحمتی از امکانات بهره‌مند شوند .

عضدزاده  تصریح کرد : در اکثر کشورهای توسعه‌ یافته دنیا برخی اقدامات ساده چون تجهیز ناوگان حمل‌و نقل عمومی برای معلولان جسمی و حرکتی و سالمندان از نخستین اقداماتی است که سبب شده این شهرها در فهرست شهرهای با توسعه پایدار قرار گیرند.

رئیس اداره بهزیستی اردکان افزود: با مناسب‌سازی معابر و اماکن برای معلولان و سالمندان شرایط یکسان زندگی برای همه افراد جامعه فراهم  و از بسیاری مشکلات حال و آینده کاسته شود .

 وی خاطرنشان ساخت:  ایمن‌سازی و مناسب‌سازی محیط برای سالمندان می‌تواند محیط زندگی را برای آنها امن و بی‌خطر ساخته و زمینه حضور فعال و مشارکت موثر اجتماعی سالمندان در جامعه را فراهم آورد.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.