وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد پیونگ‌یانگ به دنبال گسترش روابط دیپلماتیک با روسیه در سال ۲۰۱۹ است.

کره شمالی: مشتاق به گسترش روابط دیپلماتیک با روسیه هستیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد پیونگ یانگ در سال 2019 به دنبال گسترش روابط با مسکو است.

سرویس خبری سفارت روسیه به نقل از وزیر خارجه کره شمالی که در هفتادمین سالگرد شکل‌گیری روابط دیپلماتیک میان کره شمالی و روسیه صحبت می‌کرد، اعلام کرد طرف کره‌ای قصد دارد در سال 2019 روابط دو جانبه خود با مسکو را بیشتر گسترش دهد. او گفت: زمانی که ما هفتادمین سالگرد امضای توافقنامه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی را جشن خواهیم گرفت و بنابراین سنت‌های دوستی و همسایگی خوب میان دو کشور می‌تواند از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

وزیر خارجه کره شمالی همچنین یادآور شد این کشور به شدت از حمایت دولت روسیه از تلاش‌های پیونگ یانگ برای ایجاد ثبات در اوضاع شبه جزیره  کره قدردانی می‌کند.

پیشتر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نشست با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه و والنتینا ماتونیکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه تمایل خود برای گسترش استراتژیک روابط با  روسیه را اعلام کرده بود.

رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همچنین روز گذشته به مناسبت هفتادمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک بین پیونگ یانگ و مسکو برای یکدیگر پیام فرستادند. کیم جونگ اون در این پیام اعلام کرد روابط بین پیونگ یانگ و مسکو بر پایه احترام متقابل، حسن همجواری و منفعت دو جانبه توسعه یافته است. پوتین نیز در پیام خود بر ادامه گسترش روابط سازنده دو کشور تاکید و اعلام کرد طی دهه‌های گذشته روسیه و کره شمالی تجربیات و همکاری‌های سازنده زیادی در زمینه‌های مختلف داشته‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.